دوربین گلکسی S۸ امتیاز ۸۸ را در DxOMark دریافت کرد

عصر کالا- آخرین دستاورد مهندسان سامسونگ در ماه مارس عرضه شد و حال نوبت به DxOMark رسیده تا امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را به بخش دوربین این اسمارت‌فون اعطا کند. گلکسی S۸ با کسب این امتیاز که با نسل پیشین برابر بوده، پشت سر رقبایی هم‌چون اچ‌تی‌سی U۱۱، گوگل پیکسل قرار گرفته می‌گیرد.

دوربین گلکسی S۸ امتیاز ۸۸ را در DxOMark دریافت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از شهرخبر؛ مطابق گفته‌های DxOMark، دوربین به‌کار رفته در گلکسی S8 فوکوس خودکار سریعی داشته و وایت‌ بالانس آن نیز در سطح خوبی قرار دارد. عملکرد سیستم حذف نویز بسیار خوب ارزیابی می‌شود. DxOMark مشکل اصلی دوربین گلکسی S8 را شفافیت پایین‌تر تصاویر ثبت شده به نسبت گوشی‌های هم‌رده می‌داند.

    دوربین گلکسی S8 هنگامی که در حال تصویربرداری از صحنه‌های با کنتراست بالا است، به صورت خودکار HDR را فعال می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود نوردهی تصاویر کمی بیش از حد معمول باشد. البته این موضوع را نمی‌توان یک ایراد بیان کرد زیرا اکثر کاربران دریافت چنین خروجی تصاویری را بیش‌تر دوست دارند.

    در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد دوربین این اسمارت‌فون در سطح خوبی قرار دارد. جزییات تصاویر قابل قبول است و تصاویر به صورتی روشن ثبت می‌شود؛ اما این شرایط تنها زمانی وجود دارد که دوربین و سوژه ثابت باشند. اگر هنگام عکس برداری اسمارت‌فون و یا سوژه کوچک‌ترین حرکتی داشته باشد، کیفیت تصاویر به شدت افت پیدا می‌کند.

    DxOMark هم‌چنین ضبط ویدیو توسط این پرچم‌دار را خوب ارزیابی کرده است. لرزشگیر اپتیکال به نسبت گلکسی S7 بهبود چشم‌گیری داشته و این موضوع به وضوح در هنگام فیلم‌برداری در حال حرکت و در محیط‌های کم‌نور قابل رویت است. سرعت شاتر نیز به نسبت گلکسی S7 افزایش یافته است، اما این موضوع سبب شده در محیط‌های داخلی نویز تصاویر افزایش پیدا کند و برخی از جزییات به درستی ثبت نشود.

    امتیاز مجموع 88 برای گلکسی S8، این اسمارت‌فون را دو پله از اچ‌تی‌سی U11 و یک پله از گوگل پیکسل پایین‌تر قرار می‌دهد. با این وجود DxOMark گلکسی S8 را یک انتخاب عالی برای تصویربرداری در تمام شرایط نوری معرفی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر