اچ تی سی یو اولترا سافایر از آیفون و گلکسی ها مقاوم‌ تر است

عصر کالا- ظاهرا نمایشگر نسخه‌ی سافایر گوشی HTC U Ultra از رقبای سرسخت خود چون آیفون یا گوشی‌های سری گلکسی مقاوم‌تر است.

اچ تی سی یو اولترا سافایر از آیفون و گلکسی ها مقاوم‌ تر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از زومیت، گوشی یو اولترا یکی از پرچم‌داران جدید اچ‌تی‌سی است که چندی پیش‌ معرفی شد. نسخه‌ی ویژه‌ای از این محصول دارای نمایشگر کریستال یاقوت کبود است که گفته می‌شود نسبت به دیگر پرچم‌داران در مقابل خراش مقاومت بیشتری دارد. زک نلسن از JerryRigEverything، این گوشی را در معرض تست‌های معمول خط و خش قرار داده است که اچ‌تی‌سی یو اولترا سافایر توانسته بهتر از هر گوشی دیگری در این تست عمل کند. تنها در سطح 8 از مقیاس سختی موس این گوشی خراشیده می‌شود که نشان می‌دهد این دستگاه می‌تواند دوام بسیار زیادی داشته باشد. البته تنها مشکل یو اولترا در مقابل پرتاب شدن است؛ زیرا شکننده بودن ساختار مولکولی سافایر (یاقوت کبود) که نقطه‌ضعف اصلی آن محسوب می‌شود، باعث بروز مشکل خواهد شد.

    این دستاورد اچ‌تی‌سی شگفت‌انگیز است. تعبیه‌ی پوششی از سافایر روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند چالشی بود که اپل توانست در تولید انبوه به آن دست پیدا کند؛ البته یکی از تأمین‌کنندگان کمپانی تایوانی توانسته از عهده‌ی این کار برآید ولی مهم تولید انبوه است. اچ‌تی‌سی نیز مانند کمپانی ورتو که سال‌ها است گوشی‌های لوکس خود را با پوششی از سافایر تولید می‌کند، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌تواند میلیون‌ها بار این فرایند را روی دستگاه‌های خود پیاده کند.


    نسخه‌ی خاص گوشی اچ‌تی‌سی نسبت به نمونه‌ی معمولی به‌مراتب گران‌تر است و تنها در برخی از کشورها امکان خرید آن وجود دارد. JerryRigEverything هنوز بررسی عمیقی روی این نمایشگر انجام نداده است؛ ولی امیدواریم به‌زودی بتوانیم از نحوه‌ی عملکرد اچ‌تی‌سی و تأمین‌کننده‌ی این کمپانی تایوانی سر دربیاوریم.

    استفاده از یاقوت کبود در مقیاس کوچک خیلی ساده‌تر است و اپل توانسته روی دکمه هوم و لنز دوربین گوشی آیفون را با سافایر پوشش دهد. این پوشش روی اپل واچ نیز به چشم می‌خورد. اصولا، بهره‌گیری از سافایر برای بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده ساعت در دنیا به یک استاندارد و امر مرسوم تبدیل شده است. اما ارائه‌ی نمایشگری که هیچ‌گاه خراشیده نمی‌شود، به معنی این نیست که باید اچ‌تی‌سی یو اولترا را خریداری کرد. بی‌شک سافایر نمی‌تواند دیگر معایب و نواقص این گوشی را پوشش دهد.

    از طرف دیگر کمپانی‌هایی چون اپل همچنان معتقد هستند محافظی چون گوریلا گلس برای مشتریان گجت‌های مختلف کافی است. البته قرار نیست دائما گوشی شما در معرض خط و خش باشد؛ ولی بهره‌گیری از پوشش‌های مختلف می‌تواند در حوادث احتمالی به عمر بیشتر دستگاه شما کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر