اچ‌تی‌سی دوباره گرفتار کاهش درآمد شد

عصر کالا- گزارش مالی ماه مه میلادی سال جاری ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی (HTC) دوباره دچار کاهش درآمد شده است.

اچ‌تی‌سی دوباره گرفتار کاهش درآمد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت اچ تی سی که یکی از شرکت های تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود که چندین سال متوالی توانست رکورد و درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد مدتهاست که با کاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یکی از بزرگترین علت های این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و همچنین سقوط فروش گوشی های هوشمند اچ تی سی در بازارهای جهانی است.

    تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده در ماه مه میلادی حاکی از آن است که میزان درآمد و فروش این شرکت تایوانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک کاهش 46 درصدی را تجربه کرده است.

    اچ‌تی‌سی در ماه مه سال گذشته 2017 میلادی درآمدی معادل 152.27 میلیون دلار داشته که این میزان امسال به 82.35 میلیون دلار کاهش یافته است. پس از مقایسه‌ درآمد این شرکت در پنج ماه آغازین سال 2018 با درآمد آن در مدت مشابه در سال 2017، مشخص می‌شود که اچ‌تی‌سی از 448.06 میلیون دلار به 351 میلیون دلار افت درآمد داشته‌ است.

    سال قبل بدترین سال تجاری و اقتصادی برای اچ تی سی بود چرا که متحمل یک ضرر و زیان معادل 580 میلیون دلاری شده بود. اما این شرکت با هدف گذاری های بلندمدت خود و سرمایه گذاری بر روی فناوری های نوین و نوظهور همچون واقعیت افزوده و مجازی تصمیم گرفته است که به مرور شرکتش را از خطر ورشکستگی و از هم گسستگی برهاند.

    البته باید این نکته را در نظر داشت که اچ تی سی با ارسال و انتشار هدست های واقعیت مجازی وایو که از ماه اوریل آغاز شد، می تواند تاثیر اقتصادی پررنگی را بر روی میزان درآمد و فروش خود ایجاد کند.

    علاوه بر این، این شرکت جدیدترین گوشی هوشمند و پرچمدار خود را به تازگی در اواخر ماه مه معرفی و رونمایی کرد که باز هم می تواند در موفقیت اچ تی سی تاثیرگذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر