به جای آیفون این گوشی‌ها را بخرید

عصر کالا- هفته گذشته برای کاربران ایرانی روزهای پرکشمکشی را به همراه داشت. کمپانی اپل که مدتی است شروع به پاک‌کردن اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور کرده حالا در چند روز اخیر این روند را شدت داده و کار را به جایی رسانده که توجه دنیا را به این اقدام خود جلب کرده است.

به جای آیفون این گوشی‌ها را بخرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دنیای اقتصاد، در این بین کارشناسان فناوری نقدها و نظرهای گوناگونی داده‌اند حتی کار به جایی رسید که مقامات دولتی هم درباره این موضوع صحبت کردند. در همین راستا آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نیز نارضایتی خود را از این اتفاق اعلام کرد و در توییتی با اشاره به سهم 11 درصدی اپل از بازار گوشی ایران قول پیگیری این موضوع را داد. با توجه به این آمار می‌توان گفت بیش از 5 میلیارد دلار صرف خرید گوشی‌های آی‌فون می‌شود که رقم کمی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. در این بین کاربران اپل هم بیکار ننشسته و هریک به‌نوعی اعتراض خود را به این اقدام اپل ابراز کردند.  اعتراض‌ها و گلایه‌های کاربران اپل به حدی رسیده که طبق نظر‌سنجی آی‌تی ‌ایران، از بین حدود هزار شرکت‌کننده 47 درصد اپل را تحریم کردند و 27 درصد هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند و 27 درصد هم همچنان به اپل وفادار می‌مانند. باتوجه به این نظرسنجی، می‌توان پیش‌بینی کرد که حجم قابل توجهی از کاربران آی‌فون به سمت تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌روند و دیگر آی‌فون 8 را نخواهند خرید؛ به‌ویژه قیمت هزار دلاری این گوشی هم باعث می‌شود کاربر راحت‌تر از تصور به سمت گوشی‌های دیگر برود.  اگر شما هم از کاربران آی‌فون هستید و در لیست تحریمی‌ها جای گرفته‌اید در این مطلب چند جایگزین مناسب برای تلفن همراه شما پیشنهاد کرده‌ایم که با استفاده از هریک از این گوشی‌ها به‌راحتی می‌توانید جای خالی آی‌فون 8 را پر کنید. همه تلفن‌های هوشمندی که معرفی می‌کنیم پرچمداران کمپانی متفاوت در راه بازار موبایل هستند یا اخیرا معرفی شده‌ و هنوز به ایران نرسیده‌اند یا این روزها قرار است رونمایی شوند.

    گوگل پیکسل 2
    کمپانی گوگل سال گذشته نخستین تلفن همراه خود را با نام پیکسل رونمایی کرد که در میان هم‌رده‌های خود و دیگر پرچمداران به‌خوبی سربلند درآمد. البته این گوشی در دو نسخه با سایزهای متفاوت و ویژگی‌های فنی یکسان عرضه شد که هر دو قشر از دوستداران گوشی‌های کوچک و بزرگ را راضی نگه دارد. این کمپانی امسال نیز قرار است نسخه جدید تلفن هوشمندش را همچنان با قدرت وارد بازار کند.  گوگل پیکسل 2 طبق اخبار و اطلاعات منتشرشده قرار است 5 اکتبر امسال مطابق هفدهم مهر رونمایی شود. پیکسل 2 هم قرار است در دو نسخه با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل XL 2 رونمایی شود. این گوشی‌ها در سایزهای نمایشگر 5 و 6 اینچی عرضه خواهند شد. همان‌گونه که اغلب کمپانی‌های تولید‌کننده تلفن همراه به سمت حذف حاشیه‌ها پیش‌رفته‌اند گوگل هم ظاهرا در نسخه ایکس‌ال 2 می‌خواهد از این قاعده پیروی ‌کند و حاشیه‌های این موبایل جدیدش را باریک‌تر از نسخه پیشین خود کند. همچنین حاشیه‌های پیکسل 2 قرار است حساس به لمس باشند. حافظه رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، اندروید اوریو و از همه مهم‌تر پردازنده اسنپ‌دراگون 836 شرکت کوالکام از ویژگی‌های این گوشی خواهند بود. به احتمال زیاد پیکسل می‌خواهد در این گوشی‌ها جک هدفون را حذف کند.

    گلکسی نوت 8
    کمپانی سامسونگ در این دو، سه سال اخیر پر از افت و خیز بوده است. از طرفی با قابلیت‌های جذاب و چشمگیر تلفن‌های همراهش بسیاری از کاربران موبایل را به سمت خود جلب کرد و محبوبیت بسیاری به‌دست آورد. از طرفی هم تجربه تلخ آتش‌گرفتن گوشی‌های نوت 7 شیرینی صعود در بازار موبایل و کنار‌ زدن بسیاری از رقبا را بر کامش تلخ کرد. با این حال این کمپانی کره‌ای همچنان به پیشرفت و صعود می‌اندیشد و سعی دارد خاطره نوت 7 را نه‌تنها از ذهن کاربران، بلکه از ذهن خودش هم پاک کند. البته تاکنون در این راستا تا حد جالب توجهی هم موفق عمل کرده است. چند روز پیش این شرکت از آخرین پرچمدار خود با عنوان گلکسی نوت 8 رونمایی و پیش‌فروش آن را آغاز کرد. این گوشی قرار است 15 سپتامبر (24 شهریور) وارد بازار شود. باتری گلکسی نوت 8 در نهایت تعجب بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی 3300میلی‌آمپر است.
    گویا سامسونگ درباره باتری سعی دارد کاملا دست‌به عصا پیش برود. رئیس بخش موبایل سامسونگ در این باره گفته است: «چند دلیل وجود دارد که ظرفیت باتری این گوشی نسبت به نسل قبلی آن کاهش یافته است. یکی از این دلایل به‌کار‌گیری تراشه‌هایی با لیتوگرافی 10 نانومتری است که تا 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین کاربران قادر خواهند بود بر اساس الگوی استفاده خود از این تلفن همراه مصرف باتری را تنظیم کنند که درنهایت تاثیر خوبی روی بازدهی باتری خواهد داشت. در سوی دیگر اکنون ما می‌توانیم با قاطعیت امنیت باتری‌های نوت 8 را تضمین کنیم. این گوشی می‌تواند بیش از 95 درصد ظرفیت باتری خود را حتی بعد از 2 سال استفاده حفظ کند.» به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ادعاها چقدر درست است و باتری این پرچمدار سامسونگ تا چه حد می‌تواند کاربرانش را راضی کند. صفحه نمایش 3/ 6 اینچی، دو دوربین با حسگرهای 12 و 8 مگاپیکسلی، گواهی IP68، قابلیت شارژ بی‌سیم، پشتیبانی از قلم اس‌پن و اندروید نوگت برخی از ویژگی‌های پرچمدار جدید سامسونگ است.

    ال‌جی‌ V30
    کمپانی کره‌ای ال‌جی قرار است پرچمدار جدید سری وی خود را در 31 آگوست (9 شهریور) در نمایشگاه ایفای امسال رونمایی کند. پس از آن، از اواسط ماه سپتامبر شاهد عرضه این محصول در بازارهای منتخب خواهیم بود و به مرور این گوشی عرضه خواهد شد. پرچمدار جدید ال‌جی قرار است با حاشیه‌هایی بسیار باریک عرضه شود و ممکن است لبه‌های آن به شکل خمیده طراحی شده باشند. البته بر اساس اخبار منتشرشده در کنار ال‌جی V30 نسخه دیگری با نام V30 Plus نیز قرار است عرضه شود که از نظر طراحی شبیه هم هستند و از لحاظ سخت‌افزاری و ویژگی‌های فنی V30 Plus قوی‌تر است. نمایشگر 6 اینچی اولد، 6 گیگابایت حافظه‌ رم، پردازنده 64 بیتیِ هشت هسته‌ای اسنپدراگون 835، اندروید نوگت برخی از ویژگی‌های این تلفن هوشمند است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که آخرین پرچمدار ال‌جی نمایشگر دوم ندارد.
    سنسور اثر انگشت V30 در پشت آن و همچنین در قاب پشتی شاهد دوربین دوگانه هستیم که در کنار آنها فلش دوگانه ال‌ای‌دی با حساسیت‌های 16 و 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F 1.6 تعبیه شده است. قابلیت‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS) و فوکوس خودکار، پرچمدار جدید ال‌جی را به یک محصول قدرتمند در زمینه عکاسی تبدیل خواهد کرد. قرار است این دوربین در کسری از ثانیه و بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، چهره‌ کاربرش را تشخیص دهد. مورد بعدی، امکان انتخاب یک پسورد صوتی است که با تشخیص صدای کاربر، گوشی قابل استفاده خواهد بود. ظرفیت باتری آخرین پرچمدار ال‌جی 3200 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. این دستگاه از پورت یواس‌بی نوع سی بهره می‌برد و از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

    سونی xz1
    در نمایشگاه ایفا 2017 که چند روز دیگر برگزار می‌شود کمپانی سونی می‌خواهد آخرین پرچمدار خود را با نام اکسپریا xz1 عرضه کند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، این تلفن هوشمند از تاریخ 10 سپتامبر برای فروش عرضه می‌شود. با اینکه xz1 هنوز معرفی رسمی نشده برخی ویژگی‌های فنی و ظاهری آن درز کرده است. بر اساس اطلاعات درز‌کرده این تلفن هوشمند تفاوت چندانی با Xperia XZ ندارد. صفحه‌نمایش xz1، 2/ 5اینچ است. با اینکه سازندگان تلفن‌های هوشمند به سمت حذف حاشیه‌ها رفته‌اند سونی همچنان حاشیه‌های پرچمدارانش را حفظ کرده است. پردازنده Snapdragon 835، 4 گیگابایت رم و 64گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی 19مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 960 فریم در ثانیه از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند است. نکته جالب توجه در این میان این است که به احتمال زیاد پرچمدار جدید کمپانی سونی مجهز به اندروید اوریو خواهد بود.

    اچ‌تی‌سی U12
    کمپانی اچ تی‌سی سال گذشته از پرچمدار خود با عنوان U11 رونمایی کرد که با ویژگی‌های جذابی همراه بود. این گوشی در مقایسه با پرچمداران پیشین اچ تی‌سی فروش بالایی داشت و در ماه مه ‌سال 2017 توانست لقب بهترین گوشی را در این بازه زمانی از آن خود کند. حالا با گذشت تقریبا یک سال از معرفی U11 اخبار و شایعاتی از نسخه جدید این سری با نام U12 به میان آمده است. براساس اخبار و اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده طراحی این تلفن هوشمند با نسخه پیش از خود تفاوت‌های چشمگیری دارد. براساس تصاویری که درز کرده اچ‌تی‌سی U12 به نمایشگر 7/ 5 اینچی تمام‌صفحه با لبه‌های خمیده مجهز است.
    در حاشیه بالایی گوشی جدید اچ تی سی دوربین سلفی دوگانه 16 مگاپیکسلی قرار داده شده و در قسمت پایین نیز فقط لوگوی اچ‌تی‌سی دیده می‌شود و خبری از دکمه فیزیکی اسکن اثر انگشت نیست و به احتمال زیاد اچ‌تی‌سی از جدیدترین تکنولوژی کوآلکام، یعنی اسکنر زیرنمایشگر در این محصول خود استفاده خواهد کرد. قاب U12 بر خلاف نسخه‌های پیش از خود از جنس فلز ساخته شده است. پردازنده اسنپدراگون 845، رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی و بلندگوهای JBL که در پایین دستگاه وجود دارد برخی از ویژگی‌های آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی است. در آخر اینکه در این گوشی بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده از جک 5/ 3 میلی‌متری هدفون خبری نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر