معرفی گوشی HTC U Play

عصر کالا- همانطور که می دانید، گوشی هایی که اچ تی سی برای سال ۲۰۱۷ تا کنون معرفی کرده شامل دو گوشی هوشمند اندرویدی می شود که یکی از این دو HTC U Play نام دارد.

معرفی گوشی HTC U Play
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از گویاآی‌تی، این گوشی هوشمند قرار است در فصل اول 2017 یعنی در سه ماهه اول این سال روانه بازار شود. از آنجا که نام این گوشی با عنوان پلی مشخص شده است به نظر می رسد که قابلیت بازی و البته پخش صوت و موسیقی را به طور ویژه پشتیبانی کند اما گوشی قدرتمند تر اچ تی سی که همزمان با  HTC U Play معرفی شد، اولترا یو نام دارد که از این حیث از قدرت بیشتری برخوردار است. به هر حال امروز قصد داریم به بررسی این گوشی هوشمند بپردازیم.

    HTC U Play با یک نمایشگر 5٫15 اینچ طراحی شده است اما مهم تر از اندازه نمایشگر میزان رزولوشن آن است که به میزان 1080 در 1920 پیکسل گزارش شده است که رقمی خوب و قابل قبول است. HTC U Play دارای فضای سه گیگابایتی رم است و با باتری 2500 میلی آمپری اش، قادر است بیش از 15 ساعت مکالمه را در قالب 3G برایتان فراهم کند. حافظه داخلی این گوشی هوشمند 32 GB است که علاقمندان به فضای بیشتر می توانند از اسلات های حافظه ای در آن استفاده کرده و فضای خود را ارتقا دهند.

    اما از نظر طراحی ظاهری و امکانات مرتبط با آن این گوشی دارای ویژگی هایی است که اقشار متوسط به بالا از نظر عملکردی می توانند از این گوشی استفاده کنند. البته این گوشی برای کاربران ساده تر و شاید مسن تر، چیزی کم ندارد. خوشبختانه اچ تی سی قصد دارد این گوشی را هم تحت اندروید 7 روانه بازار کند.

    به ابعاد این گوشی دقت کنید: ابعاد در نظر گرفته شده برای طراحی ساختار این گوشی به صورت 145٫99 در 72٫9 در 7٫99 میلی متر می باشد که این حاکی از این است که موجب شده تا گوشی از وزن کمتری نسبت به متوسط وزن گوشی های هوشمند در این رده، برخوردار باشد. هر چند وزن 145 گرمی این گوشی، از وزن متوسط 5 گرم کمتر است اما گفته می شود که این گوشی از اولین اسمارت فون های سبک وزن سال 2017 به شمار خواهد آمد.

    بدنه این گوشی از جنس شیشه و آلومینیم ساخته شده که این ساختار با ترکیب رنگ های آبی، سفید، مشکی و صورتی حسابی شیک جلوه می کند.

    اچ تی سی برای این گوشی اش هم در طراحی نمایشگر تکنولوژی S-LCD را انتخاب کرده است که گامی ارزشمند در طراحی نمایشگرها به شمار می آید. نمایشگر گوشی جدید اچ تی سی ضد خش می باشد اما از نظر میزان مقاومت در مقابل خش از بردار همزاد خود، یعنی یو اولترا کمی ضعیف تر است. علاوه بر این، این گوشی از دو سنسور نوری و مجاورتی برای نمایشگر برخوردار است.

    اچ تی سی برای این گوشی، از دو دوربین 16 مگاپیکسلی برای عقب و سلفی گیر استفاده کرده که دوربین عقب از فلش دو گانه ال ای دی برخوردار است.

    چیپست پردازنده این گوشی، از نوع MediaTek Helio P10 MT6755 انتخاب شده که از یک پروسسور 8 هسته ای پشتیبانی می کند. این پردازنده با فرکانس 2000 مگاهرتز به پردازش داده ها خواهد پرداخت. فراموش نکنید که 2000 مگاهرتز همان 2 گیگاهرتز است.

    همچنین پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند جدید اچ تی سی توسط پردازنده گرافیکی Mali-T860 MP2 انجام می شود. حافظه رم در نظر گرفته شده در معرفی این گوشی به طور پیش فرض 3 گیگابایت در نظر گرفته شده است. در حالی که علاقمندان به خرید گوشی اچ تی سی با ویژگی های یاد شده، در صورتی که بخواهند از حافظه رم بیشتر برخوردار باشند می توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، از گوشی اچ تی سی یو پلی با حافظه رم 4 گیگابایتی برخوردار شوند. البته نسخه 3 گیگابایتی دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که از این میزان حدود 28 گیگابایت قابل استفاده برای کاربر است. اما کاربرانی که نسخه 4 گیگابایتی را خریداری می کند با حافظه داخلی 64 گیگابایتی مواجه خواهند شد که از این میزان تنها 51٫5 گیگابایت در اختیار کاربران قرار دارد.

    از جمله تفاوت هایی که HTC U Play با همزاد خود دارد این است که به همراه مانیتور ثانویه ارائه نشده است. افرادی که بدنبال تغییر و تحولی در ظاهر گوشی هوشمند خود هستند می توانند از گوشی اولترا نیز دیدن کنند.

    به هر حال اگر حافظه های یاد شده شما را به هدفتان نمی رساند می توانید به کمک اسلات های کارت حافظه نظیر microSD, microSDHC, microSDXC حافظه تانرا تا 2 ترابایت ارتقا دهید.

    خروجی صدا در این گوشی نیز به صورت Earpiece, Loudspeaker در نظر گرفته شده است. علاقمندان به گوش دادن موسیقی به صورت آزاد روی این گوشی، باید بدانند که از صدای استریو خبری نیست.

    این گوشی از جمله گوشی های دو سیم کارتی است که هر دو به صورت نانو سیم در گوشی تعبیه می شوند اما یکی از اسلات ها با اسلات حافظه مشترک است.

    قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی جدید اچ تی سی در سال 2017 به میزان 440 دلار در نظر گرفته شده است. در عین حال، مشاهده رقبای قدری مثل گلکسی اس 7 برای این گوشی، نشان می دهد که گوشی HTC U Play از قدرت بالایی برخوردار است. در زیر می توانید لیستی از رقبای این گوشی را مشاهده کنید:

    اچ تی سی بر خلاف سامسونگ و حتی ال جی در سال 2017 با محصولاتی جلو آمده که نشان می دهد قصد ماندن در میان رقبای برتر را دارد در عین حال باید منتظر زمان انتشار HTC U Play باشیم، تا بتوانیم به طور اختصاصی تر وضعیت ان را مورد بررسی قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر