بازار بی‌مشتری کامیپوترهای ALL IN ONE

عصر کالا- خرید و فروش کامپیوترهای ALL IN ONE در بازارهای کامپیوتری با کمترین تحرک روبه‌رو است؛ چراکه در چند سال اخیر بالا رفتن تعرفه واردات و برهم خوردن نظم در فروش کالاهایی که از مسیرهای رسمی وارد می‌شوند، توازن را در فعالیت این بازار برهم زده است.

بازار بی‌مشتری کامیپوترهای ALL IN ONE
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، اما این کامپیوترها به‌دلیل کارآیی بالایی که دارند پاسخگوی نیاز بخشی از کاربران هستند که به دنبال یک کامپیوتر شخصی با قابلیت‌های ویژه هستند. میانگین قیمتی این دستگاه‌ها بالای 2 میلیون تومان برآورد می‌شود و برای استفاده‌های تخصصی در این زمینه نیز نیاز است که تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیشتری به آن افزوده شود. برخی از فعالان صنفی معتقدند که اگرچه این بازار نتوانسته به‌خوبی جایگاه مستقلی داشته باشد و همچنین بالا بودن تعرفه‌های واردات فروش آن را در بازار داخل سخت کرده است اما به‌دلیل اینکه این دستگاه‌ها کم مصرف بوده و فضای اندکی را اشغال می‌کنند و برای محیط‌های اداری کوچک، سازمان ها، بانک‌ها و مکان‌هایی که فضا برای آنها اهمیت زیادی دارد در این نوع از محیط‌ها بیشتر کاربرد دارند.
    با وجود اینکه تنوع در این نوع از کامپیوترها که از 10 سال گذشته وارد ایران شدند، افزایش یافته است اما به‌دلیل رکود در بازار رایانه ادارات دولتی کمتر و شرکت‌های بخش خصوصی بیشتر از این نوع استقبال می‌کنند. از سویی دیگر به‌دلیل ورود کالای قاچاق به بازار کامپیوتر این مدل‌ها نیز به‌صورت محدود با قیمت‌هایی متفاوت خرید و فروش می‌شوند. به همین علت عرضه نمونه‌های حرفه‌ای از این نوع کامپیوترها در بیشتر مواقع توجه گیمرها و گرافیست‌های حرفه‌ای را جلب می‌کند.
    مدل‌های پایه این دستگاه با مانیتورهای 19اینچ به بالا عرضه می‌شوند، اما حداکثر ابعاد به کاررفته در ساخت نمایشگر لپ‌تاپ 17 اینچ است.  در رایانه‌های ALL IN ONE اجزایی مانند اسپیکر و وب کم با الحاق با بدنه از تراکم کابل و سیم روی میز می‌کاهد و ماوس و کیبورد ارائه شده همراه بسته بندی آن اغلب از نوع بی‌سیم است.  بنابراین قبل از انتخاب یک کامپیوتر ALL IN ONE مشخص کنید که آن را برای انجام چه کاری خریداری می‌کنید. اگر قصد دارید دستگاهی برای انجام امور روزمره و جست‌وجو در اینترنت خریداری کنید که به صفحه لمسی مجهز نباشد، با صرف هزینه‌ای حدود دومیلیون تومان، می‌توانید یک دستگاه مناسب بیابید، اما اگر این کالا را با هدف انجام بازی‌های کامپیوتری خریداری می‌کنید، باید مبلغ بیشتری هزینه کنید، چرا که ALL IN ONE‌های مناسب برای انجام این امور به کارت گرافیک و پردازنده‌های قدرتمند و صفحه لمسی و... مجهزند. این کامپیوترهای چندمنظوره با قیمتی بالای دو میلیون و 500هزار تومان در بازار موجودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر