با قابلیت چهار برابر سریع تر؛

یو اس بی های جدید به بازار می آیند

عصر کالا- به زودی استفاده از فناوری « تاندربولت ۳» و یو اس بی های نوع C برای شرکت های تولید کننده دستگاه های الکترونیکی رایگان خواهند شد. به این ترتیب یو اس بی های فعلی نوع A منسوخ می شوند.

یو اس بی های جدید به بازار می آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بیزینس اینسایدر، به نظر می رسد جک های USB به پایان عمر خود رسیده اند. اکنون بیش از 20 سال است که جک های USB (مشهور به یو اس بی نوع A) استفاده می شوند. اما اکنون اینتل مسیر را برای یو اس بی های جدید استاندارد C فراهم کرده است.

    این شرکت اعلام کرده  فناوری «تاندربولت3» را رایگان خواهد کرد. به این ترتیب تولید کنندگان دستگاه های مختلف انگیزش بیشتری برای استفاده از آن خواهند داشت. البته این فناوری از سال آتی به طور رایگان ارائه خواهد شد.

    در فناوری تاندربولت 3 از یواس بی های نوع C  برای اتصال دستگاه ها به رایانه و دیگر موارد استفاده خواهد شد.

    در این حالت هارد درایوهای خارجی، کیبوردها، ماوس، پرینتر و تقریبا هر دستگاهی که با یو اس بی نوع A به رایانه متصل می شود، با کابل های یو اس بی C ساخته خواهد شد.

    یو اس بی های نوع C کوچکتر هستند اما می توانند سریعتر فایل ها و اطلاعات را میان دستگاه و رایانه جابه جا کنند

    آخرین نسخه یو اس بی نوع A (یو اس بی 3.1) اطلاعات را با سرعت 10 گیگابایت برثانیه منتقل می کند در حالی که فناوری تاندربولت 3 و یو اس بی C می توانند اطلاعات را با سرعت 40 گیگابات بر ثانیه انتقال دهند. به عبارت دیگر تاندربولت 3 و یو اس بی سی چهار برابر سریعتر از یو اس بی 3.1 هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر