با بوق هشدار از سرقت لپ‌تاپ‌‎‌تان جلوگیری کنید

عصر کالا- لپ‌تاپ‌ها به لحاظ ابعاد کوچک‌تر و قابل حملی که دارند بیشتر در معرض سرقت هستند؛ مخصوصا که یافتن آنها هم مانند گوشی‌های موبایل به خاطر نبود امکانات مخابراتی در آن‌ها راحت نیست؛ این ویژگی‌ها اهمیت حفاظت از این وسایل را بیشتر می‌کند.

با بوق هشدار از سرقت لپ‌تاپ‌‎‌تان جلوگیری کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، غفلت کردن می‌تواند به از دست دادن لپ‌تاپ‌تان منجر شود و اگر گم شود، ممکن است تمام اطلاعات با ارزش ذخیره شده در آن به دست سارق هویت بیافتد. مخصوصا که لپ‌تاپ به لحاظ حافظه‌ای ظرفیت بیشتری دارد و ممکن است اطلاعات بسیاری را در آن ذخیره کرده باشید و از طرفی به راحتی هم قابل حمل است اما نکات زیر را می‌توانید برای حفظ امنیت لپ‌تاپ خود به خاطر داشته باشید.
    قفل لپ تاپ با کابل امنیتی
    در محل کار، هتل یا دیگر مکان‌های عمومی از کابل امنیتی لپ‌تاپ استفاده کنید. آن را به چیزی ثابت و یا تکه اثاثیه بزرگی (مانند میز) متصل کنید.
    مراقبت از لپ‌تاپ در فرودگاه‌ها و هتل‌ها
    هنگامی که از گیت بازرسی فرودگاه رد می‌شوید، چشمان خود را از لپ‌تاپتان برندارید.  تا زمانی که فرد جلویی شما از گیت بازرسی به طور کامل عبور نکرده است، مراقب لپ تاپ خود باشید. سردرگمی و بهم ریختن بازرسی‌های امنیتی می‌تواند فرصت خوبی برای دزدان باشد.
    اگر در هتل توقف می‌کنید، کابل امنیتی کافی نخواهد بود. لپ تاپ خود را در محل امنی از اتاق نگهداری کنید. اگر لپ‌تاپ را به کابل امنیتی متصل کرده و آنرا در اتاق هتل گذاشته‌اید، حتماً آویز "لطفاً مزاحم نشوید" را جلوی در ورودی اتاق قرار دهید.
    فعال کردن مکانیزم هشداردهی
    براساس نیازمندی‌های امنیتی، استفاده از مکانیزم‌های هشداردهی در لپ‌تاپ می‌تواند ابزاری مفید باشد. برخی مکانیزم‌های هشداردهی در لپ‌تاپ وجود دارند که زمانی حرکت غیرمنتظره‌ای وجود داشته باشد یا رایانه به محدوده‌ای خارج از مکان تعریف شده برده می‌شود، صدا خواهند داد. برنامه‌ای که هنگام اتصال لپ‌تاپ به اینترنت مکان لپ‌تاپ دزیده شده را گزارش می‌دهد نیز می‌تواند مفید باشد.
      قرار دادن لپ‌تاپ در کیفی که کمتر آشکار باشد
    بر اساس اطلاعات سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، هنگامی که لپ‌تاپ‌تان را در خیابان حمل می‌کنید، حمل آن در کیف کامپیوتر به نوعی بیانگر وجود لپ‌تاپ در آن است. به جای کیف کامپیوتر از کیفی دیگر مانند کوله پشتی استفاده کنید.
    قرار ندادن روی زمین
    مهم نیست در چه مکان عمومی (اتاق کنفرانس، کافی شاپ یا کنار میز ثبت نام) قرار دارید بلکه مهم آن است که به هیچ وجه لپ‌تاپتان را روی زمین نگذارید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، آن را میان دو پا یا روبروی پای خود قرار دهید تا یادتان بماند که لپ تاپ در آنجا قرار دارد.
    رها نکردن در ماشین
    ماشین‌های پارک شده، هدف مناسبی برای دزدان لپ‌تاپ است. اگر چاره‌ای ندارید و باید آن را در ماشین بگذارید، آنرا قفل کرده و خارج از دید قرار دهید.
    کلمات عبور را در کنار لپ‌تاپ قرار ندهید
    به خاطر سپردن کلمات عبور قوی یا شماره‌های دسترسی ممکن است کاری سخت باشد. از طرف دیگر، نگهداری آن در کیف لپ تاپ یا ذخیره آن در لپ تاپ مانند جاگذاشتن کلید در ماشین است. دسترسی دزد به اطلاعات شخصی یا شرکتی خود را آسان نکنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر