چگونه موس و کیبورد مناسب انتخاب کنیم؟

عصر کالا- آیا شما کی‌بورد خود را زیاد جابه‌جا می‌کنید؟ شاید دوست دارید بعضی اوقات به صندلی خود تکیه دهید و کی‌بورد را کمی عقب‌تر ببرید. یا شاید کابل متصل به موس وسط بازی به لبه‌ میز گیر کرده و بازی‌تان را خراب کند. امروزه وسایل بی‌سیم جایگزین وسایل سیم‌دار شده‌اند.

چگونه موس و کیبورد مناسب انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، خرید کی‌بورد یا موس چیزی نیست که به سادگی از آن بگذریم. ممکن است بتوانید با رایانه یک یا دو سال قبل از آنکه نیاز به ارتقاء یا تعویض پیدا کند، کار کنید اما احتمالاٌ کار با کی‌بورد و موس چندین سال‌ طول می‌کشد. بنابراین مهم است که قبل از اقدام به خرید مواردی را در نظر بگیرید و سیستمی را تهیه کنید که تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد، بسیار راحت باشد و سالیان زیادی برای شما کار کند.

    اگر به یاد داشته باشید، دستگاه‌های قدیمی‌تر (با حساسیت dpi پایین) سبک و متحرک و دارای تاخیر در کار بودند که برای بازی بسیار بد و برای مصارف عمومی آزار دهنده است.

    کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات می‌گویند بطور کلی برای استفاده‌های روی میزی کی‌بوردها و موس‌های سیم دار پیشنهاد می‌شود، اما اگر رایانه از نوع سینمای خانگی دارید که نیاز به کنترل از راه دور دارد، به یک combo بی‌سیم  نیاز خواهید داشت که دارای دکمه‌های مدیا پلیر باشد.

    امروزه بازار کی‌بورد به دو قسمت تقسیم شده است: کی‌بوردهای بازی و کی‌بوردهای مدیا پلیر. هر دو گروه تعدادی دکمه اضافه جهت ارسال برنامه‌ها، تنظیم صدا و دیگر امکانات جانبی دارند. واضح است شما باید کی‌بوردی را انتخاب کنید که ابزار مورد نیازتان را داشته باشد.

    گفته می‌شود که کی‌بوردهای مخصوص بازی بسیار شبیه به کیبوردهای معمولی هستند؛ تنها تفاوت بین آن‌ها در کلیدهای اضافی است. اما در مورد موس‌های بازی که دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به موس‌های قدیمی هستند، نمی‌توان چنین گفت.

    با یک جست‌وجو در فضای مجازی می‌توان به اطلاعات بسیاری در این زمینه دست یافت، از جمله اینکه مهم‌ترین ویژگی موس‌های بازی حساسیت آن‌هاست که دقت عمل موس را تعیین می‌کند. بطور کلی هرچه حساسیت بالاتر باشد، دقت موس نیز بیش‌تر است.

    یک موس استاندارد ممکن است حساسیت نسبتا کمی داشته باشد، در حالی که این مقدار در اکثر موس‌های بازی به 2000dpi می‌رسید اما طی سالهای اخیر صحبت از موسی با حساسیت 4000dpi و بالاتر شده است.

    شما نمی‌توانید این ویژگی را در موس‌های عادی بیابید، یا اگر چنین باشد قدرت آن‌ها کاهش می‌یابد و همانند مدل‌های بازی نمی‌شوند. اگر خیلی بازی می‌کنید یا به بالاترین دقت موس نیاز دارید، موس‌های مخصوص بازی پیشنهاد می‌شود و اگر دنبال بازی نیستید، نیازی نیست برای ویژگی‌های بالایی که به آن نیاز ندارید، هزینه زیادی بپردازید.

    در گذشته حرکت موس از طریق یک توپ کوچک درون آن (در موس‌های غلتکی) ردیابی می‌شد و این بد بود زیرا ممکن بود پرز و مواد زائد بطور ناخواسته به این توپی بچسبد و دقت موس را پایین بیاورد. بنابراین موس‌های نوری از راه رسیدند که از یک لامپ LED و یک دوربین کوچک برای گرفتن تصاویر از سطحی که موس بر آن حرکت می‌کند، استفاده می‌کردند.

    آن‌ها بسیار بهتر بودند زیرا نیاز به موس پت را کاهش دادند. اما موس‌های نوری روی هر سطحی کار نمی‌کردند، بنابراین در پی آن‌ها موس‌های لیزری روی کار آمدند که بجای LED برای منعکس کردن تصاویر برای دوربین، از لیزر استفاده می‌کردند.

    لیزر قادر بود جزئیات بیش‌تری از میدان حرکت موس بگیرد و از این رو با انواع بیش‌تری از سطوح سازگار بود و بطور کلی نسبت به موس‌های نوری دقیق‌تر است. موس‌های نوری برای استفاده‌های روزمره مناسب‌اند، ولی همه موس‌های پیشرفته امروزی که برای بازی به فروش می‌رسند، از تکنولوژی لیزری بهره می‌برند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر