نسخه تازه ویندوز ۱۰ به نام «پولاریس» در راه است

عصر کالا- مایکروسافت در تلاش برای طراحی نسخه ای تازه و سبک وزن از سیستم عامل ویندوز ۱۰ به نام پولاریس است که به صورت ماژولار طراحی شده است.

نسخه تازه ویندوز ۱۰ به نام «پولاریس» در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، پولاریس نسخه ای از ویندوز 10 است که مبتنی بر Windows Core OS می باشد. Windows Core OS انعطاف زیادی دارد و برای رفع نیازهای کاربران در محیط ها و شرایط گوناگون طراحی شده است.

    پولاریس در عین سبک و کم حجم بودن در آن واحد قابل نصب بر روی رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و غیره است و می تواند طیف گسترده ای از برنامه های عرضه شده در فروشگاه مایکروسافت را اجرا کند.

    بر اساس اطلاعات موجود این نسخه از ویندوز 10 از رابط کاربری تازه ای بهره می گیرد. این در حالی است که مایکروسافت از زمان عرضه ویندوز 95 تا به حال در بسیاری از مولفه های رابط کاربری این سیستم عامل تغییر چندانی ایجاد نکرده است.

    مایکروسافت از چند سال قبل در تلاش است تا ویندوز 10 را به سیستم عامل منعطفی مبدل کند که بر روی گوشیها، تبلت ها، رایانه های شخصی، لپ تاپ ها و غیره به سادگی قابل اجرا باشد. اما در این زمینه چندان موفق نبوده است.

    قرار است این سیستم عامل مولفه های امنیتی بیشتری داشته باشند و به گونه ای طراحی شود تا منابع کمتری را مصرف کند تا باعث مصرف سریع باتری گوشی ها و تبلت ها نشود. سیستم عامل پولاریس احتمالا در سال 2019 عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر