۱۰ درصد رایانه‌های فعال جهان مک هستند

عصر کالا- بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی نت اپلیکیشن نشان می‌دهد استفاده از سیستم عامل مک روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر ۱۰ درصد از کل کاربران رایانه ها در جهان از این سیستم عامل استفاده می کنند.

۱۰ درصد رایانه‌های فعال جهان مک هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس،  آمار ارائه شده مربوط به ماه ژانویه است و در ماه فوریه نیز حفظ شده است. می توان انتظار داشت این رقم در ماه‌ها و سال های آینده باز هم افزایش یابد.

    میزان استفاده از رایانه های مک در ژانویه سال 2017 در مقایسه با ژانویه سال قبل از آن 3.7 درصد افزایش نشان می دهد و این رشد زیاد طی مدتی کوتاه در نوع خود منحصر به فرد و جالب است.

    البته آمار ارائه شده توسط برخی موسسات رقیب ارقامی متفاوت و حتی بیشتر را نشان می دهد. به عنوان مثال بررسی های مستقل موسسه استات کانتر نشان می دهد که میزان استفاده جهانی از سیستم عامل مک در ماه گذشته 12.4 درصد بوده است که این رقم هم اقبال روز افزون به مک را ثابت می کند.

    تسخیر ده درصد از بازار جهانی رایانه های مک یکی از اهداف همیشگی اپل بوده که حالا بعد از 34 سال محقق شده است. البته مایکروسافت و ویندوز هنوز هم در بازار رایانه های شخصی دست برتر را دارند. کارشناسان می گویند اپل برای بهبود وضعیت خود در این بازار هم باید امنیت رایانه های مک را ارتقا بخشد و هم به ارائه برنامه های متنوع تر تحت کلود روی آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر