سخنرانی تیم کوک در دانشگاه MIT و طعنه به کامپیوترهای ویندوزی

عصر کالا- تیم کوک که اخیراً برای سخنرانی در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه MIT حضور یافته بود، صبحت های اصلی خود را به هدف از زندگی و خدمت به بشریت اختصاص داد و به دانشجویان در مورد خطرات بالقوه دنیای فناوری هشدار داد.

سخنرانی تیم کوک در دانشگاه MIT و طعنه به کامپیوترهای ویندوزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، او که در ابتدای سخنانش به ناتوانی خود در یافتن هدفش از زندگی پرداخته بود، حین صحبت هایش طعنه هایی را هم به کامپیوترهای ویندوزی انداخت:

     من مدیتیشن را امتحان کردم. به دنبال هدایت و مذهب رفتم. سخنان بسیاری از فیلسوف ها و نویسندگان خواندم. حتی در پی یک بی احتیاطی کودکانه، به سراغ یک کامپیوتر ویندوزی رفتم و خوب مسلماً به درستی کار نمی کرد.

    گفتنی است کوک در سال 1998 و در حالی به شرکت اپل ملحق شد، که آنها در حال جنگیدن برای بقا و جلوگیری از ورشکست شدن بودند.

    او در ادامه صحبت هایش به همکاری با استیو جابز اشاره کرد و اذعان داشت که به تدریج پاسخ «مهم ترین و بزرگ ترین سوال زندگی» که «چگونگی خدمت به بشریت» بود را یافت:

     بالاخره پس از 15 سال جستجو احساس کردم با کمپانی هم مسیر شده ام که چالش ها و دستاوردهای نوین را با هدفی والا گرد همدیگر جمع آوری کرده بود. من با رهبری همسو شده بودم که عقیده داشت فناوری که هنوز وجود خارجی ندارد می تواند به دگرگونی دوباره دنیای فردا منجر شود.

    استیو و اپل به من حس رهایی را اعطا کردند تا خود را درون کار غوطه ور کرده و از اهداف آنها با آغوش باز استقبال کنم و آنها را سرلوحه خود قرار دهم و متوجه شوم که چگونه می توانم به بشریت خدمت کنم.

    ناگفته نماند کوک در خلال صحبت هایش به تمجید و قدردانی از دستاوردهای دانشجویان و اساتید دانشگاه MIT پرداخت و در حساب کاربری توییتر خود از آنها برای به اشتراک گذاشتن نتایج یافته هایشان تشکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر