تجهیزات کامپیوتری ۳۵درصد ارزان شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: به طور میانگین قیمت در بازار رایانه و لوازم جانبی آن بین ۲۰تا ۳۵درصد کاهش داشته است.

تجهیزات کامپیوتری ۳۵درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از میزان، سید مهدی میرمهدی کمجانی درباره وضعیت بازار رایانه اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت رایانه و وسایل جانبی نیز در بازار با کاهش مواجه شده است.

    رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود: اکنون بهترین زمان برای خرید است اما، علی رغم کاهش قیمت، مشتری در بازار وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه اگر خریداران نیاز به کالا دارند اکنون زمان خریداری است، گفت: متاسفانه زمانی که کالا ارزان می‌شود مردم از خرید خودداری می‌کنند، اما زمانی که روند قیمت افزایشی است برای خرید اقدام می‌کنند.

    میرمهدی کمجانی با تاکید بر اینکه رصد بازار طی 20 روز اخیر نشان می‌دهد قیمت‌ها تغییر کرده است، تصریح کرد: به طور میانگین قیمت در بازار رایانه و لوازم جانبی آن بین 20 تا 35 درصد کاهش داشته است.

    رئیس اتحادیه فناوران رایانه ادامه داد: به دلیل اینکه بالای 90 درصد کالا در این بخش وارداتی است ارتباط مستیمی با نرخ ارز دارد و با نوسان نرخ ارز قیمت تغییر می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: فروشندگان در این بخش ملزم هستند در صورت کاهش نرخ ارز کالای خود را بر اساس آن عرضه کنند اما، زمانی که ارز با افزایش قیمت مواجه می‌شود نمی‌تواند متناسب با آن کالا را گران کنند و باید با سود مجاز آن‌ها را عرضه کنند.

    میرمهدی کمجانی گفت: اکنون برخی از واردکنندگان کالای خود را با نرخ مبدا خرید به بازار عرضه می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر