آزمایش مایکروسافت برای جستجوگری شبیه به مک او اس

عصر کالا- مایکروسافت مشغول تست رابط کاربری جدیدی برای بخش جستجوی ویندوز ۱۰ است تا نتایج آن را به طور شناور به نمایش درآورد.

آزمایش مایکروسافت برای جستجوگری شبیه به مک او اس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ظاهرا این رابط کاربری جدید قرار است که جایگزین جستجوی کورتانا شود. این موضوع می تواند نشانه ای باشد بر این که مایکروسافت به دنبال راه جدیدی برای ارتقای جستجوهای مبتنی بر کیبورد در ویندوز 10 می گردد.

    نوار جستجوی شناور جدید، همان نتایجی را به نمایش می گذارد که همین حالا در منوی استارت یا نوار کورتانا می توانید جستجو کنید. این نوار شناور که به جستجوی اسپات لایت مک او اس شباهت زیادی دارد، با فشردن دکمه های ویندوز+S در صفحه پدیدار می شود. با ظاهر شدن آن روی صفحه، حالا می توانید مثل قبل به جستجوی فایل های رایانه پرداخته یا در اینترنت به دنبال چیزی بگردید.

    البته همین حالا اپلیکیشن هایی مثل آلفرد در مک و Wox در ویندوز امکانات به مراتب بیشتری برای جستجو در اختیار کاربران قرار می دهند، از جمله تعامل با اپلیکیشن های اتوماسیون که می تواند برای انجام سریع کارها فوق العاده مفید و کاربردی باشد.

    با این وجود، چه اپل و چه مایکروسافت سال هاست که از ارائه چنین امکانات پیشرفته ای در جستجوگر پیش فرض سیستم های عامل خود پرهیز می کنند. اما با این تصمیم جدید مایکروسافت، می توان امیدوار بود که در آینده شاهد هر چه کاربردی تر شدن قابلیت جستجو در سیستم های عامل دسکتاپ باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر