۱۳ روش برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

عصر کالا- شاید شما هم از دسته افرادی باشید که پس از اینکه گوشی اندرویدی را خریداری نموده اید و پس از اینکه مدتی از زمان آن گذشت گوشی شما مداوم هنگ کند یا سرعت آن کم شود یا اینکه در حین اجرای برنامه ها خطاهای زیادی را پیش رو داشته باشید. ترفندهای وجود دارد که به کمک این ترفندها می توانید برای همیشه از شر این کندی و کم سرعتی رها شوید .

۱۳ روش برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از   زوم تک ،  شاید شما هم از دسته افرادی باشید که پس از اینکه گوشی اندرویدی را خریداری نموده اید و پس از اینکه مدتی از زمان آن گذشت گوشی شما مداوم هنگ کند یا سرعت آن کم شود یا اینکه در حین اجرای برنامه ها خطاهای زیادی را پیش رو داشته باشید . البته نباید از این نکته غافل بود که گوشی های اندرویدی پس از اینکه مدتی با آن کار کردیم از سرعتشان کاسته شود و کم کم مانند خودرویی که از زمان تولیدش میگذرد فرسوده می شود .
    پس شما باید به فکر چاره ی برای این موضوع باشید زیرا مجبور نیستید همیشه با گوشی کار کنید که سرعت پایینی داشته است ، در این بین ها ترفندهای وجود دارد که به کمک این ترفندها می توانید برای همیشه از شر این کندی و کم سرعتی رها شوید .

    در ادامه ما برای شما برخی از این ترفندها را بیان کرده ایم که شما بتوانید آنها را برای خود عملی کنید و از شر گوشی کن اندرویدی رها شوید .

    در ابتدا بایدبرای شما بگوییم که برخی از علل های که ممکن است باعث کند شدن سیستم موبایل شما شده باشد با علل های کند شدن لپ تاپ یکی است . پس می توانیم به عنوان مثال بگوییم که ضعف امنیتی در سیستم های اندروید می تواند موجب کاسته شدن سرعت آن شود .

    در ادامه ما شما را به ترفندهای آشنا می کنیم که به 2 دسته تقسیم شده است این ترفندها قسمت اول به تکنیک های اساسی برای کارکردن با اندروید می باشد و قسمت دوم این است که برای حذف بخش های است که هم در اندروید مشکل ساز است و هم قسمت های است که کار نمی کنند .
    بدون اینکه که اصلا در نظر داشته باشیم که برند گوشی چیست مثل برندهای رایجی که در بازار است هواوی ، سامسونگ و… باید در اولین قدمی که بر می داریم برنامه های پیش فرضی وسیستمی را اصلاح کنیم:

    شما می توانید سرعت اندروید را با حذف برنامه های اضافی از روی صفحه اصلی افزایش دهید.

    هنگامی که شما تعداد زیادی برنامه را در صفحه اصلی گوشی خود دارید موجب می شود تا به پردازش اندروید فشار وارد شود و این گونه فشار ها سبب کند شدن گوشی می شود .

    هنگامی که شما از ویجکت ها یا تصاویر پس زمینه زنده برای صفحه اصلی یا home screen استفاده میکنید موجب می شود که میزانی از حافظه گوشی شما اشغال شود . پس اگر این برنامه ها در این قسمت انباشته شود موجب می شود تا یکی از علل های کندی سیستم باشد . زمانی که میزان آنها بر روی صفحه اصلی زیاد شد موجب می شود که شما هر زمانی که بخواهید گوشی را اجرا کنید زمان زیادی برای بارگذاری این ویجکت ها لازم می شود تا آیکون ها بر روی صفحه اصلی دیده شوند .

    برای بالابردن سرعت اندروید می توانید از لانچر استفاده کنید :

    شما می توانید از لانچر ها نیز استفاده کنید که الانچر پیش فرض گوشی به عنوان یکی از ایده آل ترین لانچرهای می باشد که می توانید از آن استفاده کنید . اما این لانچر تنها گزینه مورد نظر شما نمی باشد . البته به مرور زمان لانچر هم نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد و پس از مدتی دیگر ایم روش هم عملی نمی شود . برای اینکه لانچر را دانلود کنید باید به گوگل پلی سری بزنید و بهترین و بهینه ترین لانچر ها را برای خود دانلود نمایید.

    می توانید مرورگر گوشی خود را تغییر دهید :

    یکی دیگر از علل های که می تواند موجب کند شدن سرعت اندروید شود مرورگر ها هستند ، مرورگر ها ناخواسته داده های زیادی را ذخیره می کنند و همچنین افزودنه های بسیاری را نصب می نمایند همه این ها موجب می شود که فضای بیشتری را اشغال کنند و در نهاتی موجب کند شدن سیستم می شوند.

    شما می توانید از مرورگر Puffin استفاده نمایید این مرورگر به شما کمک می کند تا با بهینه سازی اندرویدتان به بالابردن سرعت گوشیتان کمک شایانی کرده باشد . پس از آن این مرورگر ما به شما مرورگر Opera را معرفی می نماییم این مرورگر می تواند به شما در بارگزاری صفحات اندروید بدون داشتن دردسر کمک کند .

    13 روش برای بالا بردن و افزایش سرعت گوشی اندرویدی

    بسیار دیده شده است که برنامه های هم که توسط افراد مشهور ساخته می شوند موجب پایین اوردن و کند شدن سیستم های اندرویدی شده اند . مثلا می توانیم به برنامه فیس بوک اشاره کنیم در گذشته افرادی کع از این برنامه استفاده میکردند با مشکل زود تمام شدن شارژ گوشیشان مواجه می شدند و همیشه برایشان سوال بود که چرا به این سرعت شارژ خود را از دست داده اند و یا می توانیم به هزاران برنامه ای دیگر نیز توجه کنیم و اشاره کنیم که این برنامه ها همگی باعث کند شدن واشغال فضای زیادی از حافظه شده اند . البته گاهی اوقات نیز دیده شده است که این ها همه می تواند تا 155 درصد موجب بالا رفتن سرعت گوشی شما شود . اگر در گوشی خود احساس می کنید نرم افزاری را که نصب کردید موجب کم شدن سرعت گوشیتان شده است به سرعت نسبت به حذف آن اقدام کنید و نگذارید این موارد اضافی موجب اشغال حافظه و کم شدن سرعت گوشیتان شود .

    همگام سازی خود کار را در گوشی اندروید غیر فعال کنید :

    همگام سازی که توسط خود گوشی انجام می شود موجب می شود تا هر 15 دقیقه یکبار تمامی نرم افزارها و برنامه های اندرویدی شما با سرور اصلی اندروید همگام شود . شما باید به خاطر داشته باشید که این همگام سازی های خودکار موجب کند شدن سیستم تان می شود پس آن را غیر فعال کنید .

    همگام سازی خودکار یا گزینه Auto-Syncing را تغییر دهید و مقدار آن را مثلا به هر 6 ساعت یک بار یا روزانه تغییر دهید.
    منظور ما در این قسمت این نیست که هر روز شما بصورت مداوم گوشی خود را خاموش و روشن کنید و در اصل منظور ما این است که حتما به صورت دوره ای گوشی خود را ریست کنید زیرا این ریست ها موجب می شود که گوشی شما سرعت خود را از دست ندهد و کند نشود .

    اگر شما گوشی خود را روت کرده باشید می توانید با گزینه های پیشرفته تری روبرو شوید که از این گزینه ها نیز برای بالا بردن سرعت گوشی خود می توانید استفاده کنید در ادامه برخی از این روش ها رابرای شما بیان کرده ایم :

    در تنظیمات انیمیشن تغییراتی ایجاد نمایید تا به وسیله این تغییرات بتوانید سرعت گوشی را بالا ببرید و گوشی را از شر کند شدن نجات دهید .

    مدت انیمیشن ها به عنوان یکی از گزینه های می باشد که بسیار مهم و ضروری می باشد و از جمله مسئله های مهم می باشد . شما می توانید یا کم کردن و زیاد نمودن این تایم ها در بالا بردن تایم گوشی خود به آن کمک کنید . مسیر Settings > Developer options را برای دسترسی به انیمیشن ها سپری کنید. از همین بخش مقادیر Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را تغییر داده و روی .5x قرار بدهید.

    شما می توانید برای اندروید خود از رام های دیگری استفاده کنید . کاستوم رام را می توانیم اینگونه توضیح دهیم که حاوی سیستم عامل کامل، جلوه ها و برنامه های دیگری می باشد که جایگزین همه ی برنامه های پیش فرض اندروید است . شما می توانیدبا نصب کاستوم رام رایگان سیانوژن برای همیشه از شر برنامه ها و نرم افزارهای که سیستم شما را کند می کنند خلاص شوید .

    اگر قصد دارید بیشتر در مورد این موضوع مطلب کسب می کنید می توانید با یک سرچ ساده تمامی موضوعات نسبت به این موضوع را بررسی نمایید .

    قسمتی از کاستوم رام را می توانیم کرنل بدانیم که آن را نصب می نماییم . همه ارتباط های که بین بخش نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد می شود به واسطه کرنل یا هسته می باشد . پردازش اندروید به وسیله نصب کرنل کاستوم بالا می رود به این صورت که CPU آورکلاک خواهد شد و سرعت پردازش بالا می رود.

    برنامه های پس زمینه را برای جلوگیری نمودن از کندی سیستم کنترل نماییم :

    می توانید از ابزارهایی مانند Greenify برای مشاهده برنامه های که در حال اجرا هستند استفاده نمایید و بدین ترتیب خواهید توانست این برنامه ها را کنترل نمایید و یا نظارت دقیقی بر روی آنها داشته باشید . Greenify در حکم یک Task killerss که از اجرا برنامه در پس زمینه اندروید جلوگیری می کند.

    شما می توانید علاوه بر اینکه از این ابزار استفاده می کنید تا برنامه از اجرا شدن جلوگیری شود ، می تواند از اجرا شدن از قسمت های اضافی این برنامه نیز جلوگیری نمایید .به بیانی ساده تر می توانیم بگوییم که از شما نسبت به فعال سازی همگام خودکار اقدام نکرده باشید با این نرم افزار می توانید از Auto-Syncing جلوگیری کنید .

    برنامه های که کارایی ندارند را غیر فعال کنید :

    برخی برنامه ها هستند که در اندروید نصب شده اند و ما تصور میکنیم که روزی به این نرم افزارها نیاز خواهیم داشت ولی نباید فراموش کنیم که انباشته کردن اینها همه موجب کند شدن سیستم ما می شود پس لازم است نسبت به غیر فعال سازی این برنامه که هیچ وقت نمی تواند آن گونه که ما می خواهیم عمل کند ، اقدام نماییم و به طور کلی آنها را متوقف کنیم زیرا متوقف کردن اینا همه موجب بالا رفتن سرعت دستگاه اندرویدی ما می شوند .

    Task Killers نرم افزاری است که در واقعه با این هدف تولید شده است که می تواند موجب آزاد سازی فضای رام گردد اما لازم است که دیگر در همین قسمت به این تفکر پایان دهیم و بگوییم این تفکری علط خواهد بود و بطور کلی اشتباه است . اولا برنامه های که به خودی خود موجب اشغال شدن فضای رام می شوند پس از گذشت یک تایم بخصوص این برنامه ها توسط اندروید ( بصورت هوشمندانه و منظم ) بسته خواهند شد . دوما نباید فراموش کرد که در صورتی که موفق شوید می توانید به وسیله این برنامه (Task Killers ) به طور کلی یک برنامه را متوقف کنید اما باز هم آن برنامه نیاز به اجرا شدن دارند زیرا لازم است در پس زمینه نیز اجرا شود . ما به شما در این قسمت پیشنهاد می کنیم که حتما به این برنامه ها اعتماد زیادی نکنید و از نصب آن ها خودداری کنید زیرا نصب این گونه برنامه تنها موجب بالا رفتن میزان حجم دستگاه اندرویدی شما می شود .

    پس از متوقف نمودن برخی از قسمت ها گاهی عملیاتی را در اندروید انجام می دهید که این عملیات ها اصلا ضرورتی نخواهند داشت . به عنوان مثال می توانیم به بستن برنامه ها در اندرویدی اشاره کنیم که به صورت اتوماتیک برنامه را بعد از استفاده شما می بندد پس این کار بیهوه می باشد .

    برخی برنامه ها مانند برنامه های Speed Boosters را غیر فعال کنیم :

    شاید شما تا به حال در اینترنت بسیار این صحنه را مشاهده کردید که تبلیغات زیادی می شود که این برنامه را اگر بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید دیگر هیچ گونه مشکل کندی یا کاسته شدن سرعت ندارید اما همه این جز یک تبلیغ ، ایده توخالی بیش نیست پس ما به شما توصیه می کنیم که هیچ گاه گول این برنامه ها را نخورید زیرا این برنامه در اغلب اوقات تحت عنوان Speed Boosters عرضه می شود . گاهی هم RAM boosters و SD card speeder به برای بهبود و سرعت دادن به اس دی کارت معرفی می نمایند که باز هم با وجود تبلیغات فراوانی که برای این موارد شده است باید به شما بگوییم که چندان واقعی نیستند .

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر