رونمایی از سیستم عامل اندروید تینگز برای اینترنت اشیا

عصر کالا- گوگل از تازه ترین سیستم عامل خود موسوم به اندروید تینگز برای استفاده بر روی محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا رونمایی کرده است.

رونمایی از سیستم عامل اندروید تینگز برای اینترنت اشیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, سیستم عامل یادشده در گام اول به منظور پشتیبانی سه ساله از چند سخت افزار خاص شامل NXP i.MX8M، Qualcomm SDA212، Qualcomm SDA624 و  MediaTek MT8516 در نظر گرفته شده است.

    قرار است در آینده این سیستم عامل از ریزرایانه های Raspberry Pi 3 Model B  و  NXP i.MX7Dنیز پشتیبانی کند. سیستم عامل مذکور بر مبنای تحولات آتی و عرضه سخت افزارهای جدید سازگار با محصولات اینترنت اشیا به روز می شود.

    گوگل وعده داده که برای افزایش ثبات، امنیت و کارآیی این سیستم عامل وصله هایی را نیز عرضه می کند و این کار به مدت سه سال ادامه می یابد.

    قرار است این سیستم عامل بعد از بررسی اولیه توسط صدهزار توسعه دهنده در دسترس عموم قرار بگیرد. گسترش ابزار و محصولات قابل اتصال به اینترنت باعث شده که طراحی سیستم عامل های خاص برای رفع نیازهای کاربران در این حوزه نیز در دستور کار شرکت های فناوری قرار بگیرد.

    علاوه بر گوگل مایکروسافت نیز طراحی سخت افزارها و نرم افزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا را مورد توجه قرار داده است و از جمله برنامه متن باز IoT Edge Runtime را که با سیستم عامل کلود ویندوز آزور سازگار است، طراحی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر