توافق نامه PAX

آیا این پایانی بر دادگاه های نقض حقوق اختراع است؟

عصر کالا- در سال های اخیر دعواهای حقوقی و به دادگاه کشاندن کمپانی های رقیب به جرم رعایت نکردن حقوق پتنت ها، به اتفاقی معمول تبدیل شده است و شرکت های گوگل، اپل، سامسونگ، ال جی، اچ تی سی، نوکیا و دیگر نام های بزرگ همواره با یکدیگر در جنگ بوده اند تا برتری خود را به رخ بکشند.

توافق نامه PAX
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از خبرگزاری آریا ؛اما حالا چه باور کنید چه نه، گوگل سعی دارد تا با یک تفاهم نامه مربوط به پتنت ها در میان شرکای اندرویدی خود، به این غائله خاتمه دهد. این ابتکار غول جستجوگر با عنوان PAX (در لاتین به معنای صلح است) شناخته شده و با کمک تولیدکنندگان مطرح گجت های اندرویدی تنظیم شده است.
    بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی هایی که توافق نامه PAX را امضا کنند، به یکدیگر امکان استفاده از اختراع های ثبت شده مرتبط با اپلیکیشن های اندرویدی را خواهند داد تا کمپانی رقیب بتواند از آنها روی دستگاه های واجد شرایط بهره ببرد.
    گفتنی است تاکنون کمپانی های متعددی اقدام به امضای تفاهم نامه PAX کرده اند که در این میان نام شرکت های گوگل، سامسونگ، ال جی، فاکسکان، HMD Global، اچ تی سی، کول پد، BQ و Allview به چشم می خورد.
    لازم است اشاره شود که شرکت های نام برده در حدود 230,000 پتنت را در سراسر دنیا در اختیار دارند که بنابر گفته گوگل، کمپانی های بیشتری در حال ملحق شدن به اعضای این تفاهم نامه بوده و بنابراین می توان انتظار داشت که تعداد دادگاه های مربوط به نقض حق اختراع های ثبت شده به شکل چشمگیری کاهش یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر