"نوقا" محبوب ترین سیستم عامل اندروید شد

عصر کالا- سیستم عامل اندروید نوقا (نسخه ۷.۰) محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نسخه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند شناخته شده است.

"نوقا" محبوب ترین سیستم عامل اندروید شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پورتال توسعه دهنده گوگل به تازگی گزارش و آماری از استقبال و دانلود نسخه‌های مختلف سیستم‌های عامل اندروید و گوشی‌های همراه منتشر کرده است که نشان می‌دهد نسخه اندروید نوقا (اندروید 7.0 ) در صدر فهرست پرطرفدارترین نسخه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در جهان جای گرفته است چراکه نسخه‌های 7.0 و 7.1 نوقا در 28.5 درصد از دستگاه‌ها دانلود، نصب و استفاده شده است.

    این نسخه از اندروید برای نخستین بار در مارس 2016 میلادی معرفی و عرضه شد. سیستم عامل اندروید مارشمالو (نسخه 6.0 ) که در سال 2015 معرفی و به‌روزرسانی شد، در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است و طبق آمار، 28.1 درصد از دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند از این نسخه دانلود و استفاده کرده‌اند.

    جالب است بدانید جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی اندروید اوریو (نسخه 8.0 ) تاکنون تنها در 1.1 درصد از گوشی‌های هوشمند دانلود و استفاده شده است البته به این دلیل که هنوز به‌روزرسانی آن برای بسیاری از دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند ارائه و منتشر نشده است و انتظار می‌رود با انتشار به‌روزرسانی توسط شرکت‌های سازنده گوشی و غول‌های تکنولوژی، میزان دانلود و استفاده کاربران از این نسخه نیز افزایش یابد.

    گوگل اندروید اوریو را در ماه اوت سال گذشته 2017 میلادی همزمان با پدیده خورشید گرفتگی آمریکا رونمایی کرد. یکی از مشکلاتی که کاربران با گوشی‌های سیستم عامل اندروید همواره از آن گله و شکایت داشته‌اند، آن بوده که گوشی‌هایشان پس از انجام به‌روزرسانی با مشکلاتی نظیر هنگ کردن مواجه می‌شود اما اندروید نوقا با کمترین میزان شکایت کاربران، تقریبا نزدیک صفر درصد، بهترین، بی دردسرترین و محبوب‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید از سوی کاربران شناخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر