اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل جهان

عصر کالا- به گزارش StatCounter که یک موسسه مستقل تحلیلگر وب است، میزان محبوبیت سیستم عامل اندروید از سیستم عامل ویندوز بالاتر رفت و برای اولین بار این محصول شرکت گوگل به محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان در کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی های موبایل تبدیل شد.

اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از  ایرنا ، به عبارت دیگر اکنون تعداد کاربران تجهیزات مبتنی بر اندروید در اینترنت در مقایسه با تجهیزات مبتنی بر ویندوز بیشتر است. در ماه مارس سال 2017 میلادی اندروید 37.39 درصد از سهم بازار را به دست آورد که 0.02 درصد بیشتر از سهم 37.91 درصدی ویندوز است.
    با وجود این که اختلاف آمار مذکور بسیار اندک است، این وضعیت نشانه‌ای از پایان سلطه ویندوز بر بازار سیستم‌عامل‌ها و تغییر رفتار کاربران محسوب می‌شود. براساس آمار موسسه StatCounter پنج سال قبل سهم اندروید از بازار مصرف اینترنت تنها 2.4 درصد بود.
    برای مثال در آمریکای شمالی ویندوز سهم 39.5 درصد از بازار است در حالی که iOS سهم 25.7 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. با وجود این در آسیا سهم ویندوز 29.2 درصد از بازار است و اندروید 52.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
    در زمینه نرم‌افزارهای اینترنتی، سیستم عامل ویندوز هنوز هم بر بازار مسلط است و 84 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اما با گسترش روزافزون گوشی های هوشمند و تجهیزات موبایل در سطح جهان، استفاده از اینترنت در کامپیوترهای رومیزی رو به افول است. متن کامل این گزارش در وب سایت StatCounter منتشر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر