کدام سازندگان گوشی اندروید ۱۰ را تا آخر سال منتشر می‌کنند؟

عصر کالا- به تازگی فهرستی از سوی گوگل منتشر شده که نشان می دهد کدام سازندگان موبایل تا آخر سال جاری میلادی آپدیت اندروید ۱۰ را منتشر خواهند کرد.

کدام سازندگان گوشی اندروید ۱۰ را تا آخر سال منتشر می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، اندروید 10 که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدتهاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کنند.

    گوگل به تازگی فهرستی از شرکت های تولیدکننده موبایل را که قرار است آپدیت اندروید 10 را تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای دستگاهها و کاربران خود منتشر کنند، تهیه کرده است که بر اساس آن می‌توان از نام شرکت‌های پیشگام در عرضه و ارائه جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید مطلع و باخبر شد.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena، از آنجایی که اندروید یک سیستم عامل متن‌باز است و قابلیت های متعدد و جذابی را برای توسعه دهندگان موبایل فراهم می آورد، از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند نیز برخوردار شده است که البته همین مساله کار را برای گوگل به عنوان توسعه دهنده اندروید سخت و دشوار کرده است.

    البته گوگل بعد از انتشار به روزرسانی اندروید 8 از برنامه جدید خود به منظور تسریع روند انتشار آپدیت رونمایی کرد که به واسطه این پروژه جدید شرکت های تولیدکننده موبایل مختلف بتوانند به صورت راحت تر و سریعتری نسخه های موردنظر خود را تهیه کرده و توسعه دهند.

    طبق روال هرساله، گوگل به عنوان شرکت توسعه دهنده اندروید و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیکسل، نخستین شرکتی است که برای نسخه‌های جدید از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید را برای گوشی های اختصاصی خود منتشر و ارائه می کند.

    بر اساس این فهرست، شرکت اچ ام دی گلوبال که حق فروش محصولات نوکیا را در اختیار دارد، یکی از نخستین شرکت هایی بود که آپدیت اندروید 10 را برای گوشی نوکیا 8.1 منتشر کرد.

    از دیگر تولیدکنندگان موبایلی که جدیدترین نسخه از اندروید را برای گوشی های خود منتشر کردند، می توان به وان پلاس، شیائومی و اسنشال اشاره کرد.

    همچنین به گفته گوگل، سایر شرکت ها نظیر سامسونگ، ال جی، ایسوس، اوپو، ریلمی، شارپ، سونی، موتورولا و ویوو نیز پیشتر متعهد شده اند که تا پیش از پایان سال جاری میلادی برخی از دستگاههای خود را به اندروید 10 مجهز خواهند کرد.

    در صورتی که بسیاری از شرکت های بزرگ و مهم فعال در حوزه تولید موبایل تا پیش از پایان سال جاری میلادی آپدیت اندروید 10 را برای دستگاههای خود منتشر کنند، این امر موفقیت و دستاورد بزرگی برای گوگل و اندروید به شمار خواهد رفت چراکه در مدت زمان کوتاهی بعد از رونمایی جدیدترین نسخه از آن، بسیاری از کاربران قادر خواهند بود از قابلیت و امکانات جدید و منحصر بفرد آن بر روی گوشی های هوشمند خود بهره مند شوند.

    نمودار زیر همچنین نشان دهنده انتشار و استفاده از نسخه های اخیر سیستم عامل اندروید (اندروید 8 موسوم به اوریو، اندروید 9 موسوم به پای) است:

    از مهم ترین ویژگی‌های اندروید 10 می‌توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر