گلکسی اس ۷ پراستفاده‌ترین گوشی هوشمند سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷

عصر کالا- بر اساس جدیدترین گزارش دیوایس اطلس، گلکسی اس ۷ سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، پراستفاده‌ترین گوشی هوشمند جهان بوده است.

گلکسی اس ۷ پراستفاده‌ترین گوشی هوشمند سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، دیوایس اطلس اخیرا گزارش جدید خود را منتشر کرده و در آن به آمار و ارقام مربوط به گوشی‌های هوشمند اندروید و سخت‌افزارهای مرتبط پرداخته شده است. از جمله اطلاعات ارائه‌شده در گزارش مورد بحث می‌توان به میزان استفاده از پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، رم، ابعاد نمایشگر و ... در بازار کنونی گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. به‌عنوان مرجع باید اشاره کنیم که این لیست بر اساس داده‌های دریافتی از ده‌ها هزار وب‌سایت و غالبا در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 به دست آمده است. البته برخی از مواردی که بر اساس گزارش نامبرده مشخص‌ شده، با تعدادی از پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در این زمینه مطابقت دارند.

    مطابق انتظار، کوالکام شرکتی است که چیپ‌ست‌ اسنپدراگون آن بیشترین میزان استفاده را در تولید دستگاه‌های اندرویدی دارد. تراشه‌ی اسنپدراگون 410 کوالکام در کنار چیپ‌ست اکسینوس 7420 سامسونگ به‌عنوان چیپ‌ستی شناخته می‌شود که بیشترین استفاده را در گوشی‌های هوشمند اندروید دارد. اگرچه این روزها افزایش حافظه‌ی رم در گوشی‌های هوشمند به یک روند مهم تبدیل شده است؛ اما بیشتر گوشی‌های اندروید از یک تا دو گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. دیوایس اطلس همچنین اشاره کرده که استفاده از 0.5 گیگابایت رم همچنان چقدر مرسوم است و شرکت‌های سامسونگ، هواوی و مدیاتک در بخش تراشه‌های موبایل در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند و کوالکام همچنان در این حوزه بر بازار غلبه دارد. در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم 2017، فقط در کشور نیجریه شاهد استفاده‌ی بیشتر از چیپ‌ست‌های مدیاتک نسبت به چیپ‌ست‌های کوالکام هستیم. همچنین در کشورهایی مثل روسیه، مالزی و کانادا، آمار استفاده از چیپ‌ست‌های سامسونگ به آمار استفاده از تراشه‌های کوالکام بسیار نزدیک است. به نظر می‌رسد همین الگو در نواحی دیگر مثل کشورهای اروپایی از جمله انگلستان نیز وجود دارد. همچنین باید اشاره کنیم که کوالکام در آمریکا به‌عنوان پردازنده‌ای شناخته می‌شود که بیشترین استفاده را دارد. در واقع سهم بازار کوالکام از پردازنده‌های موبایل آمریکا 30 درصد است. برای مقایسه، سهم سامسونگ در حوزه‌ی پردازنده‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا 10 درصد بوده است. در زیر می‌توانید این آمار را به‌صورت نمودار مشاهده کنید.

    اسنپدراگون 410 به‌عنوان پراستفاده‌ترین چیپ‌ست موبایل در جهان شناخته می‌شود، البته این مورد می‌تواند در کشورهای مختلف، کمی تفاوت داشته باشد. به‌عنوان مثال اگرچه اسنپدراگون 410 در کشورهای آمریکای جنوبی، هند، لهستان و اسپانیا بیشترین میزان استفاده را دارد؛ اما در آمریکا و انگلیس جزو پنج چیپ پراستفاده نیست. در این دو کشور پردازنده‌های ساخت اپل در بازار غالب هستند. به‌عنوان مثال در آمریکا چهارمین پردازنده‌ی پراستفاده، تراشه‌ی اسنپدراگون 820 است و پس از آن در جایگاه پنجم، تراشه‌ی اکسینوس 7420 قرار می‌گیرد. البته در انگلیس فقط پردازنده‌ی اکسینوس 7420 در جایگاه پنجم پراستفاده‌ترین چیپ‌ست موبایل قرار گرفته و چهار جایگاه اولین این لیست متعلق به اپل است. غالب بودن اپل در برخی از بازارها بر میزان استفاده از سایر اجزای سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند نیز تأثیر دارد که به‌عنوان مثال می‌توان به حافظه‌ی رم اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، معمولا دستگاه‌های ساخت اپل از حافظه‌ی رم زیادی بهره نمی‌برند و این در حالی است که سامسونگ از رم بیشتری در تولید محصولاتش استفاده می‌کند. این وضعیت باعث شده است در گزارش دیوایس اطلس، بیشترین میزان استفاده از حافظه‌ی رم در گوشی‌های هوشمند بین 1 تا 2 گیگابایت باشد. البته میزان استفاده از رم نیز در کشورهای مختلف می‌تواند تفاوت داشته باشد؛ به‌عنوان مثال دیوایس اطلس اشاره کرده که در استرالیا، سوئد و آمریکا، استفاده از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر رایج است؛ بااین‌حال در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، استفاده از دو گیگابایت حافظه‌ی رم نیز بسیار رواج دارد.

    میزان استفاده از رم در گوشی ها

    در حوزه‌ی سیستم‌عامل‌های موبایل، بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت‌های معروفی چون IDC، هم‌اکنون اندروید بیش از 80 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. داده‌های به‌دست‌آمده از دیوایس اطلس نیز آماری مشابه با آمار IDC را ارائه می‌کنند. بر طبق گزارش دیوایس اطلس که بر اساس ترافیک وب به‌ دست‌ آمده، 60 درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های موبایل در 60 بازار بزرگ، در دستان اندروید است. البته باید اشاره کنیم که این داده‌ها همیشه نوسانات بسیار قابل توجهی دارند و در برخی از نواحی جهان از جمله آمریکا، انگلیس و ژاپن، شاهد کاهش سهم بازار سیستم عامل موبایل گوگل هستیم؛ در این سه کشور سهم بازار سیستم عامل اندروید به 40 درصد کاهش یافته است. در ادامه می‌توانید میزان تغییر سهم سیستم عامل اندروید را در فاصله‌ی زمانی بین سه‌ماهه‌ی دوم و سه‌ماهه‌ی سوم 2017 مشاهده کنید.

    سهم اندروید در فاصله سه ماهه دوم و سوم 2017

    بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در جدیدترین گزارش دیوایس اطلس، پراستفاده‌ترین گوشی هوشمند اندروید در بازه‌ی زمانی مورد اشاره، گوشی گلکسی اس 7 (و گلکسی اس 7 اج) سامسونگ بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر