نسخه بعدی اندروید، گوشی را به ماوس تبدیل می‌کند

عصر کالا- بر اساس تازه‌ترین اخبار، نسخه بعدی سیستم عامل اندروید ملقب به android P قابلیت تبدیل گوشی هوشمند به ماوس رایانه را بوسیله بلوتوث دارد.

نسخه بعدی اندروید، گوشی را به ماوس تبدیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،  گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل محبوب  و پرطرفدار اندروید که معمولا طبق رسم هر ساله خود در فصل بهار  از نسخه آزمایشی اندروید مخصوص توسعه‌دهندگان رونمایی می‌کند، اعلام کرده که قصد دارد به زودی اندروید 9.0 معروف به اندروید پی را معرفی و عرضه کند. 

    گوگل همچنین هر ساله با اختصاص دادن یک نام اختصاری و موجز از نسخه‌های جدید و به‌روزرسانی شده سیستم عامل اندروید پرده‌برداری می‌کند. اندکی پس از عرضه اندروید اوریو، گمانه‌زنی‌ها درباره نام خوشمزه نسخه بعدی اندروید آغاز شد چراکه این غول تکنولوژی همواره نام غذا و خوراکی‌های خوشمزه و معروف در جهان را بر روی نسخه‌های مختلف از اندروید خود می‌گذارد.

    یکی از نام‌هایی که برای اندروید پی حدس زده می‌شود،  Pineapple Pie به معنای " پای آناناس " است که با حرف انگلیسی P شروع می‌شود. انتظار می‌رود اندروید پی (Android P) در تاریخ 8 الی 10 مارس، حدودا سه روز دیگر به طور محدود و آزمایشی برای توسعه دهندگان عرضه شده و در دسترس آنها قرار گیرد.

    حالا روز دوشنبه گزارشی مبنی بر برنامه نویسی‌های اندرویدی مشاهده و منتشر شده است که نشان می‌دهد احتمالا این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید، قادر است گوشی هوشمند کاربران را بوسیله فناوری بلوتوث به یک ماوس رایانه یا کی‌بورد QWERTY تبدیل کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا درصورت نداشتن ماوس یا از کار افتادن ناگهانی آن، بتوانند گوشی هوشمند خود را به یک ماوس تبدیل و از آن استفاده کنند.

    انتظار می‌رود نخستین گوشی‌های هوشمندی که به این قابلیت مجهز باشند، در گوشی‌های ساخت خود گوگل یعنی سری گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل به کار گرفته شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر