سرقت اطلاعات گوشی با برنامه‌های اندروید

عصر کالا- گوشی‌های همراه به منبعی برای ذخیره اطلاعات شخصی افراد تبدیل شده‌اند، اما آیا ابزار مناسبی برای ذخیره اطلاعات شخصی خود انتخاب کرده‌ایم؟

سرقت اطلاعات گوشی با برنامه‌های اندروید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا»به نقل از اقتصادآنلابن، محققان فناوری ویرجینیا به تازگی اپلیکیشن‌های مشابهی همچون خرید روزانه و تبادل اطلاعات را که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، کشف کرده‌اند که با منابع سازنده، اطلاعات شخصی ما را به اشتراک می‌گذارند.
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این تحقیق توسط استاد علوم رایانه باند وانگ و همکارش دانشیار علوم رایانه دافنه یائو انجام و در انجمن ماشین‌های محاسباتی و رایانه آسیا و کنفرانس امنیتی ارتباطات در دبی ارائه شده است.
    وانگ اظهار کرد: اپلیکیشن‌ها با منبع دیگری در اتباط بوده و اطلاعات را به صورت شکل و یا تصویرهای مختلف ارسال می‌کنند. البته این روشی انکارناپذیر در استفاده از اپلیکیشن‌هاست و حال عمدی و یا غیرعمدی باشد، اطلاعات ما با منبع اصلی به اشتراک گذاشته می‌شود.
    این گروه اپلیکیشن‌های بزرگی را طی سه سال بررسی کردند. بررسی اپلیکیشن‌های در حال نصب توسط شرکت سازنده برای پیشگیری از تخریب دستگاه خود اطلاعاتی همچون مخاطبان، منطقه جغرافیایی و دسترسی به وب را نیز در اختیار شرکت سازنده قرار می‌دهد.
    این گروه دریافتند تنها خصوصی‌سازی گوشی همراه، انتخاب زنگ و ویدجت‌هاست که در واقع این مورد خود یک نقص امنیتی در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.
    وی در ادامه افزود: امیدواریم این تحقیق  منبعی برای بررسی‌های بیشتر برای شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای پیشرفته کاربردی و امنیتی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر