۵قابلیت برتر اندروید پی را بشناسید

عصر کالا- گوگل نسخه پری-وی-یوی اندروید پی / Android P را در ماه مارس رونمایی کرد اما دیروز در اولین روز کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان گوگل یا همان I/O ، آپدیت رسمی آن را عرضه کرد.

۵قابلیت برتر اندروید پی را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، اندروید پی نه‌ تنها مسیر سیستم‌عامل را تغییر داده، بلکه نحوه ارتباط ما با موبایل را نیز دستخوش تغییر کرده است.

    در این آپدیت رسمی برخی قابلیت‌های ویژه دیده می‌شود که در زیر به 5 قابلیت عمده اشاره می‌کنیم.

    App Time Limits

    در نسخه جدید گوگل به ما نشان می‌دهد که چقدر وقت صرف اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی کرده‌ایم. همچنین به ما اجازه می‌دهد که زمان را برای مصرف یک اپلیکیشن تعیین کرده و برای مصرف یک برنامه محدودیت زمانی از 15 دقیقه تا 1 ساعت تعریف کنیم.

    هنگام خواب، گوشی به حالت سیاه‌وسفید رفته و نوعی خودکنترلی را در گوشی برای کاربر ایجاد می‌کند. حتی والدین نیز می‌توانند از این قابلیت برای فرزندان موبایل باز خود بهره بگیرند.

    Fewer Notification Annoyances

    کمتردیده شدن نوتیفیکیشن‌های مزاحم با فعال‌سازی Do Not Distrub ممکن می‌شود و نوتیفیکیشن‌ها به‌هیچ‌وجه ظاهر نخواهند شد، حتی زمانی که گوشی قفل است. وقتی نمایشگر گوشی را روی میز بگذارید، به‌طور خودکار گوشی متوجه می‌شود که نباید نوتیفیکیشن دریافت کند و به همین سادگی از دست همه نوتیفیکیشن‌ها راحت می‌شوید.

    Gesture Navigation

    از سال 2011 بدین سو نحوه کنترل و مدیریت اندروید با سه کلید بازگشت، خانه و چندکارگی تعریف شده بود. اما گوگل در اندروید پی، کنترل اندروید را مبتنی بر جِسچر (دستورات حرکتی) کرده است. ابتدا هوم یا خانه را می بینید که با سواپ کردن وارد مولتی تسک می شوید و با یواپ به سمت راست می توانید از قابلیت چندکارگی سیستم بهره مند شوید و دکمه بازگشت زمانی فعال می‌شود که اپلیکیشن استفاده شود.

    البته جسچرشدن اندروید پی برای کاربران عادی کمی مشکل به نظر می‌رسد اما انعطاف‌پذیر شدن سیستم‌عامل باعث راحتی کار با آن در درازمدت می‌شود. حتی باعث آزاد شدن فضای صفحه‌نمایش می‌شود تا صرف کارهای دیگر شود.

    ScreenShot Editing

    ادیت اسکرین شات پس از گرفتن تصویر از قابلیت‌های اندروید پی است که روی همه گوشی‌ها کار می‌کند و کاربر نیازی به بازکردن اپ دیگری نخواهد داشت.

    Smarter App Search Results

    هنگام سرچ نه‌تنها آیکون اپلیکیشن نشان داده می‌شود، بلکه جزییات داخل اپ نیز دیده و توسط کاربر برگزیده می‌شود. مثلاً کلیک روی اپ سفارش غذا در حالی فعال می‌شود که آخرین سفارشی که قبلاً داده بودید را نمایش داده تا اگر قصد خرید مجدد دارید، همه‌چیز به‌طور هوشمند انجام شود.

    بالابردن عمر باتری، روشنایی خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، قابل پیش‌بینی بودن اپلیکیشن بعدی، مولتی تسک با یک دست با سوآپ کردن صفحات به سمت راست؛ از دیگر ویژگی‌های اندروید پی است که در کنفرانس به آن پرداخته شد.

    اندروید پی هنوز کامل نشده و تا پاییز باید صبر کرد. در حال حاضر 9 گوشی قابلیت نصب اندروید پی را دارند که شامل پیکسل، پیکسل 2، اسنشال، سونی اکسپریا ایکس زد2، شائومی می میکس 2 اس، نوکیا 7 پلاس، ویوو ایکس 21، اوپو آر15 و وان پلاس 6 می‌شود. یادتان باشد اگر نسخه بتا را نصب کنید، امکان بازگشت به نسخه قبلی به‌سختی صورت می‌گیرد و برای داشتن اندروید اوریو باید کل گوشی را پاک‌کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر