چگونه گوشی اندرویدی خود را با کامپیوتر کنترل کنیم؟

عصر کالا- شاید گاهی اوقات دوست داشته باشید گوشی اندرویدی خود را با کامپیوتر کنترل کنید، اما با نحوه انجام این کار آشنایی کامل نداشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند روش مختلف برای انجام این کار آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه گوشی اندرویدی خود را با کامپیوتر کنترل کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک – گاهی مواقع ممکن است گوشی شما در دسترس شما نباشد؛ مثلا ته کیف باشد و نتوانید آن را بردارید و یا در اتاق دیگری در حال شارژ باشد. حتی ممکن است در برخی در موارد اجازه نداشته باشید در محیط کاری از گوشی خود برای پیام دادن و یا سایر کارها استفاده کنید. گاهی اوقات هم ممکن است بخواهید متون زیادی را با گوشی خود تایپ کنید و یا بخواهید تصویر یا فیلمی را در یک صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید. باید این مژده را به شما بدهیم که دسترسی به گوشی های اندرویدی از طریق کامپیوتر کار بسیار راحتی است. اگر می خواهید با نحوه انجام این کار آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

    بهترین اپلیکیشن ها برای انجام این کار، اپلیکیشن های AirDroid و Vysor هستند. اولین اپلیکیشن امکان دسترسی به ویژگی های کلیدی و اطلاعات اصلی گوشی اندرویدی را در تمام گوشی های اندرویدی فراهم می کند؛ اما با استفاده از اپلیکیشن دوم می توانید تمام محتویات صفحه نمایش گوشی خود را در صفحه نمایش کامپیوتر نیز مشاهده کنید. در ادامه نگاهی به هر دو اپلیکیشن خواهیم داشت.

    اپلیکیشن AirDroid

    این اپلیکیشن دارای چندین پنجره است و در آن امکان نمایش تمام اطلاعات صفحه نمایش گوشی بر روی صفحه نمایش کامپیوتر (Mirror) وجود ندارد؛ اما با استفاده از آن می توانید از طریق کامپیوتر یه بیشتر ویژگی های متداول گوشی خود دسترسی داشته باشید و حتی برای ایجاد آن نیازمند ساخت حساب کاربری هم نیستید.

    نسخه دسکتاپ اپلیکیشن AirDroid برای هر دو سیستم عامل مک و ویندوز عرضه شده است و شما می توانید از طریق تمام مرورگرهای شناخته شده و بر روی هر پلتفرمی از آن استفاده کنید. به دلیل اینکه برای استفاده از این اپلیکیشن، نیازمند ساخت حساب کاربری و ورود به آن نیستید، می توانید با امنیت خاطر کامل از آن در کامپیوترهای یک شبکه نیز استفاده کنید. البته توصیه می شود از این اپلیکیشن در کامپیوترهایی که متصل به شبکه وای فای عمومی هستند، استفاده نکنید.

    برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آدرس web.airdroid.com را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید. سپس صفحه ای ظاهر می شود که دربردارنده یک کد QR است. پس نسخه اندروید اپلیکیشن را نیز بر روی گوشی خود نصب و اجرا کنید و آیکون مربوط به اسکن را که در بالای صفحه نمایش وجود دارد، انتخاب کنید. پس از اسکن کد نمایش داده بر روی صفحه نمایش کامپیوتر، گزینه Sign in را انتخاب کنید. حالا هر دو دستگاه به یکدیگر متصل شده اند.

    رابط کاربری وب سایت این اپلیکیشن شباهت زیادی به نسخه دسکتاپ وب سایت ها دارد و زمانی که وب سایت را در حالت تمام صفحه مشاهده می کنید، بسیار خوب به نظر می رسد. هنگام استفاده از این اپلیکیشن، ویژگی های مختلف (Functions) و آیکون اپلیکیشن های گوشی در سمت چپ و ابزارها و اطلاعات گوشی در سمت راست نمایش داده می شوند. در بالای صفحه نیز بخشی برای جستجوی اپلیکیشن های مختلف، برقراری تماس، تنظیم هشدار و سایر موارد وجود دارد.

    ویژگی های اپلیکیشن AirDroid

    نکته ای که در رابطه با این اپلیکیشن باید بیان کنیم این است که نمی توان اپلیکیشن های گوشی را به وسیله آن در کامپیوتر اجرا کرد و تنها کاری که با آیکون سایر اپلیکیشن ها می توانید انجام دهید، نصب و پاک کردن اپلیکیشن های مختلف است. البته این اپلیکیشن از ویژگی های زیاد خوبی نیز برخوردار است.

    شما با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تماس برقرار کنید؛ پیام های متنی را ارسال کنید و یا آن ها را بخوانید، تصاویر و فیلم های گوشی خود را ببینید و فایل های موسیقی آن را گوش کنید. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می توانید دوربین گوشی خود را نیز به صورت بی سیم از طریق این اپلیکیشن کنترل کنید.

    علاوه بر این، در این اپلیکیشن ابزارهایی وجود دارند که امکان اتصال بدون مرز گوشی و کامپیوتر را فراهم می کند؛ مثلا شما می توانید اطلاعات را به صورت بی سیم بین دو وسیله انتقال دهید. همچنین می توانید آدرس یک سایت را در نوار آدرس مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید و محتویات وب سایت مورد نظر را در گوشی خود مشاهده کنید. از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن این است که می توانید فایل های APK (فایل های اپلیکیشن ها) را از طریق کامپیوتر بر روی گوشی خود نصب کنید.

    یکی دیگر از ویژگی های جالب این اپلیکیشن، قابلیت shared clipboard است. شما با استفاده از این ویژگی می توانید چیزی را در گوشی خود کپی کنید و سپس آن فایل یا نوشته در قسمت Clipboard بخش Toolbox نمایش داده می شود. این اپلیکیشن یکی از ابزارهای بسیار خوب برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین گوشی اندرویدی شما و کامپیوتر است. این اپلیکیشن ویژگی های کاربردی دیگری نیز دارد که برای استفاده از برخی از آن ها باید حساب کاربری ایجاد کنید. در ضمن امکان استفاده از برخی از این ویژگی ها نیز در نسخه رایگان این اپلیکیشن وجود ندارد. AirDroid Premium یک سرویس بسیار خوب است که حق اشتراک ماهانه آن، 1٫99 دلار است و حتی اگر یک یا دو سال پیش عضو این سرویس شده باشید، باید حق اشتراک کمتری بپردازید؛ اما استفاده از نسخه رایگان برای اکثر کاربران کافی است.

    اپلیکیشن Vysor

    اگر می خواهید گوشی را به طور کامل توسط کامپیوتر خود کنترل کنید، استفاده از این اپلیکیشن را به شما توصیه می کنیم. این اپلیکیشن بر روی هر کامپیوتر دسکتاپی که دارای مرورگر گوگل کروم باشد، قابل استفاده است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید صفحه نمایش گوشی خود را به صورت کامل بر روی صفحه نمایش کامپیوتر خود مشاهده کنید و آن را تنها با یک کلیک و حرکت دادن موس کنترل کنید.

    این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است. شما با نصب نسخه رایگان این اپلیکیشن می توانید آن را امتحان کنید و با عملکرد آن آشنا شوید. البته در نسخه رایگان این اپلیکیشن، تبلیغات دائما در اطراف صفحه نمایش، نمایش داده می شوند و تنها امکان برقراری ارتباط سیمی وجود دارد (در نسخه پولی امکان استفاده از اتصال بی سیم نیز وجود دارد). در ضمن در نسخه رایگان، فیلم ها هم با کیفیت پایینی پخش می شوند. توصیه می شود چنانچه می خواهید برای مدت زمان زیادی از این اپلیکیشن استفاده کنید، حتما نسخه پولی آن را تهیه کنید.

     

    این نرم افزار نیازمند هیچ گونه پیکربندی نیست و برای استفاده از آن فقط کافی است که آن را نصب کنید و سپس آن را در مرورگر گوگل کروم اجرا کنید و در مرحله آخر با دنبال کردن دستورالعمل ها، گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. برای پاک کردن اپلیکیشن هم می توانید به بخش Apps در تنظیمات گوشی مراجعه کنید.

    ویژگی های اپلیکیشن

    وقتی که تمام مراحل کار انجام شد، صفحه نمایش گوشی شما در کامپیوتر در یک پنجره نمایش داده می شود. در زیر این پنجره دکمه هایی برای گرفتن اسکرین شات، گرفتن فیلم از صفحه نمایش و میزان کنترل حجم صدا وجود دارد. شما می توانید کارهای مختلفی را با استفاده از موس بر روی صفحه نمایش لمسی مجازی انجام دهید.

    به دلیل اینکه با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تمام محتویات گوشی خود را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده کنید، تمام اپلیکیشن هایی که در گوشی اجرا می شوند، بر روی صفحه نمایش کامپیوتر هم قابل استفاده هستند. این ویژگی در هنگام ارسال پیام و یا تایپ متون طولانی کارآمد است و اگر یک توسعه دهنده اپلیکیشن هستید، می توانید امولاتور اندروید را جایگزین کنید؛ حتی بازی کردن نیز با این اپلیکیشن ممکن است. البته ممکن است در هنگام بازی کردن، وجود لگ و پرش کمی آزار دهنده باشد.

    اپلیکیشن Vysor اپلیکیشن بسیار خوبی برای کنترل گوشی های اندرویدی از طریق کامپیوتر است و توصیه می کنیم که حتما آن را امتحان کنید؛ اما متاسفانه در آینده نزدیک امکان اجرای آن بر روی پلتفرم های مختلف دیگر وجود ندارد؛ زیرا گوگل پشتیبانی از اپلیکیشن های گوگل کروم بر سیستم عامل های ویندوز و مک را به صورت تدریجی تا اواخر سال 2017 متوقف خواهد کرد و اجرای این اپلیکیشن ها بر روی این پلتفرم ها تا اوایل سال 2018 متوقف خواهد شد و پس از آن اپلیکیشن های گوگل کروم تنها بر روی کروم بوک ها اجرا خواهند شد.

    معرفی اپلیکیشن های دیگر برای کنترل گوشی های اندرویدی با کامپیوتر

    اپلیکیشن های دیگری همچون MightyText و Pushbullet نیز برای این منظور طراحی شده اند. عملکرد اولین نرم افزار تا حدودی شبیه اپلیکیشن AirDroid است و اپلیکیشن دوم نیز گزینه گران قیمت تری است.

    علاوه بر این، اپلیکیشن ApowerMirror اپلیکیشنی شبیه به Vysor است. این اپلیکیشن توسط یک توسعه دهنده مستقل برای سیستم عامل های ویندوز و مک عرضه شده است و می تواند جایگزین مناسبی برای اپلیکیشن Vysor شود؛ زیرا همان طور که گفتیم گوگل به زودی به پشتیبانی خود از این اپلیکیشن بر روی پلتفرم های مختلف به غیر از سیستم عامل کروم، پایان خواهد داد؛ اما در میان تمام این اپلیکیشن ها، دو اپلیکیشن AirDroid و Vysor، تمام ابزارهای لازم برای کنترل گوشی های اندرویدی از طریق کامپیوترها را فراهم می کند. با استفاده از هر دو اپلیکیشن می توانید زمانی که دسترسی مستقیم به گوشی خود ندارید، آن را کنترل کنید و به بخش های مختلف گوشی خود به راحتی دسترسی داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر