هر ساعت ۳۵۰ برنامه اندرویدی آلوده شناسایی می شود

عصر کالا- بررسی های یک موسسه امنیتی نشان می دهد تعداد بدافزارهای طراحی شده برای آلوده کردن گوشی های اندرویدی روز به روز در حال افزایش است.

هر ساعت ۳۵۰ برنامه اندرویدی آلوده شناسایی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  آی بی تایمز، یافته های موسسه جی دیتا نشان می دهد در نیمه اول سال 2017 بیش از 750 هزار برنامه اندرویدی آلوده به بدافزار شناسایی شده است.

    این بدان معناست که هر روز 8400 برنامه آلوده و هر ساعت 350 برنامه اندرویدی مخرب در فضای مجازی منتشر می شوند. سیستم عامل اندروید 72 درصد از کل بازار تلفن همراه را در جهان در اختیار دارد و لذا تبدیل آن به مهم ترین هدف حملات هکری موبایلی کاملا منطقی به نظر می رسد.

    از سال 2012 انتشار بدافزارهای اندرویدی به شدت افزایش یافته و در حد فاصل سال های 2015 تا 2016 تعداد این بدافزارها از 2.3 به 3.2 میلیون مورد رسیده است. این روند در سال 2017 هم ادامه می یابد.

    بررسی های جی دیتا نشان می دهد تنها در سه ماهه اول سال 2017 بیش از 750 هزار بدافزار اندرویدی تازه شناسایی شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 2017 تعداد بدافزارهای اندرویدی جدید شناسایی شده از مرز 3.5 میلیون واحد فراتر رود.

    مشکل اساسی که اندروید را آسیب پذیر می کند، عدم به روزرسانی این سیستم عامل توسط کاربران و دشواری هایی است که گوگل برای این کار در مورد گوشی های ثالث تولید شده توسط دیگر شرکت ها به وجود می آورد. دو نسخه Lollipop وMarshmallow از اندروید مهم ترین اهداف حمله هکرها به حساب می آیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر