پیشی گرفتن بازده عملکرد گوشی های اندروید از آیفون

عصر کالا- به گزارش موسسه عملکرد و سلامت تلفن های همراه، با استناد به مطالعاتی که توسط شرکت Blancco در زمینه امنیت اطلاعات در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ انجام شد، گوشی های اندروید در حال پیشی گرفتن از آیفون در زمینه اعتبار تلفن های همراه هوشمند هستند.

پیشی گرفتن بازده عملکرد گوشی های اندروید از آیفون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آریا، این مطالعه اعتبار تلفن های همراه هوشمند را در زمینه ی تعداد خرابی هایی که به دلیل مشکلات متعدد عملکردی دستگاه، قابل اطلاح نبودند، اندازه گیری کرد. Blancco می گوید این اطلاعات از میلیون ها دستگاه ios و اندرویدی که به مغازه ها و نمایندگی ها در آمریکا شمالی، اروپا و آسیا در سه ماه اول 2017 آورده شده اند، به دست آمده است. با استفاده از تعداد خرابی ها به عنوان مقیاس مطالعه متوجه شدند که تعداد خرابی های دستگاه های اندروید در سه ماهه اول سال در حدود 50 درصد بود در حالی که در همین زمان تعداد خرابی ها برای ios 68 درصد برآورد شده است. هر دو درصد به دست آمده نسبت به سه ماه قبلی شان افزایش یافته اند. این عدد در سه ماه قبلی(سه ماه آخر2016) برای اندروید 47 درصد و برای ios  62 درصد بوده است.

    همچنین در این مطالعه مشخص شد که از کار افتادن اپلیکیشن ها در دستگاه های آیفون، 3 برابر بیشتر از اندروید است. در آزمایشی شبیه سازی شده، یافتند که آیفون در 28 درصد مواقع از کار باز می ایستد در حالی که اندروید در 10 درصد مواقع با اینگونه مشکلات روبه رو می شود. هر دو دستگاه دلایل مختلفی برای عدم کارکرد صحیح داشتند. ارتباط ناپایدار GPS و افزایش دمای بیش از اندازه بیشترین مشکلات آیفون بودند در حالی که دستگاه های اندروید بیشتر با مشکلات دوربین و سیگنال ضعیف رو به رو می شدند.
    در بین گوشی های آیفون بیشترین مقدار مشکلات مربوط به آیفون7 و 7پلاس بودند. مشکلات آیفون 7 از 3 درصد در سه ماه اخر 2016 به 10 درصد در سه ماهه اول 2017 افزایش یافتند. دلیل این افزایش می تواند به روز شدن ios 10.3 باشد که این ورژن ios باعث فریز شدن دستگاه بسیاری از کاربران نیز می شد. این مشکل در ios 10.3.2 برطرف شد. دربین دستگاه های اندروید، گوشی های Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge و Galaxy S5 سامسونگ بیشترین مشکلات و خرابی ها را داشتند.
    این حقیقت که هر دو این گوشی ها  پرفروش ترین های بازار هستند، باعث عجیب نمودن این یافته ها است. این تحقیقات نشان دادند که حجم بالای فروش نیز می تواند دلیل خرابی های زیاد گزارش شده باشد. با اینکه پرفروش ترین ها مانند GalaxyS7  و iPhone7 بعد از آزمایشات گسترده به بازار عرضه شدند، شرکت های سازنده برای برطرف کردن باگ ها و مشکلات به وجود آمده باید دائما به روز رسانی ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر