انتشار نسخه سبک اندروید با نام Go Edition

عصر کالا- نسخه سبکی از سیستم عامل اندروید با نام Go Edition برای تلفن های هوشمند با حافظه کم منتشر شد.

انتشار نسخه سبک اندروید با نام Go Edition
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به تازگی نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید خود را با عنوان Go Edition منتشر کرده است. این نسخه به دلیل برخی ویژگی ها، برای تلفن های هوشمند با حافظه کم، بهینه و طراحی شده است. گوگل در صفحه وبلاگ خود در مورد این نسخه نوشت؛ "از زمان ایجاد سیستم عامل اندروید، مأموریت ما این است که قدرت استفاده از آن را برای همه به ارمغان بیاوریم. اندروید به عنوان یک سیستم عامل جهانی، بر روی بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال تلفن هوشمند در سراسر جهان نصب شده است".

    گوگل اعلام کرد نکته مهم در اینکه اطمینان داشته باشیم افرادی زیادی می‌توانند به امکانات این سیستم عامل دسترسی داشته باشند، این است که دستگاه ها قادر باشند وب را مرور و از اپلیکیشن ها استفاده کنند. پروژه Android Go به عنوان بخشی از نسخه اندروید 8.1 عرضه می شود. بهینه سازی های Go به کمک دستگاه های اندرویدی با حافظه کم 512 مگابایت تا 1 گیگابایت می آید.

    اندروید اوریو Go Edition بر سه اصل اساسی سیستم عامل، اپلیکیشن‌های گوگل و بازار اپلیکیشنی پلی استور برقرار است. در بخش سیستم عامل، بهبود عملکرد و ذخیره سازی در سیستم عامل با ویژگی های مدیریت داده ها و مزایای امنیتی ایجاد شده است. در بخش اپلیکیشن های گوگل، مجموعه جدیدی از اپلیکیشن های گوگل طراحی شده است که سبک تر هستند و مرتبط با نیازهای منحصر به فرد افرادی که برای اولین بار در حال آمدن به اینترنت هستند طراحی شده اند. اما در بخش فروشگاه گوگل پلی، یک نسخه سازگار از فروشگاه Google Play طراحی شده است که علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهد هر برنامه ای را دانلود کنید، بلکه برنامه های طراحی شده برای بهترین کار در دستگاه شما را برجسته و معرفی می کند.

    استفاده از GO Edition، به طور متوسط پانزده درصد استفاده کاربران را بهینه می کند. به گفته گوگل اگر تمام دستگاه های ورودی اندروید برنامه های کاربردیشان 15 درصد سریعتر راه اندازی شود، این امر موجب صرفه جویی روزانه یک میلیون ساعت زمان می شود.

    تعدا زیادی از دستگاه های اندرویدی، فضای ذخیره سازی بسیار کمی در دسترس دارند، این می تواند برای افرادی که مایل به فضای بیشتر برای موسیقی، برنامه ها و عکس های خود هستند، ناامید کننده باشد. بنابراین، گوگل، اندروید اوریو را بهینه کرده است تا برنامه های پیش نصب شده گوگل تا 50 درصد فضای کمتری را اشغال کنند. در نتیجه حجم ذخیره سازی موجود در دستگاه های دو برابر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر