برنامه های اندرویدی آلوده را شناسایی کنید و از گوگل جایزه بگیرید!

عصر کالا- گوگل از این پس به افرادی که حفره های امنیتی خطرناک برنامه های محبوب اندرویدی را در فروشگاه گوگل پلی شناسایی کنند، هزار دلار جایزه می پردازد.

برنامه های اندرویدی آلوده را شناسایی کنید و از گوگل جایزه بگیرید!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، گوگل تا به حال این جوایز را به افرادی پرداخت می کرد که آسیب پذیری های برنامه های تولیدی خود این شرکت را شناسایی و گزارش کنند، اما مشکلات گسترده ناشی از وجود کدهای مخرب در برخی برنامه های اندرویدی عرضه شده در فروشگاه گوگل پلی، برای این شرکت چاره ای جز تلاش برای تغییر رویکردش باقی نگذاشته است.

    در هفته ها و ماه های اخیر بارها گزارش هایی در مورد شناسایی بدافزارهای خطرناک در برخی برنامه های محبوب اندرویدی منتشر شده است. برخی از این برنامه های معیوب توسط گوگل نیز شناسایی نشده و از همین رو در فروشگاه گوگل پلی نیز عرضه شده و باعث آلودگی گوشی های هوشمند میلیون ها کاربر شده اند.

    این طرح پرداخت پاداش در مورد برنامه های اندرویدی سازگار با نسخه 4.4 این سیستم عامل و نسخه های بالاتر اجرا می شود و مربوط به حفره های امنیتی است که منجر به اجرای کدهای مخرب برروی گوشی های اندرویدی بدون اجازه و اطلاع کاربر شود.

    گوگل تنها برنامه های اندرویدی ثالثی را تحت پوشش این طرح قرار داده که کاربران زیادی دارند. از جمله این برنامه ها می توان به Alibaba، Dropbox، Duolingo، Headspace، Line، Mail.Ru، Snapchat و Tinder اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر