نسخه بعدی اندروید به جنگ تبلیغات مزاحم می‌رود

عصر کالا- منابع آگاه می‌گویند که نسخه بعدی سیستم عامل اندروید، تماس‌های تبلیغاتی و مزاحم را مسدود می‌کند.

نسخه بعدی اندروید به جنگ تبلیغات مزاحم می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کمتر کسی است که تلفن همراه داشته باشد و از پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی شاکی نشده باشد. درواقع این گونه پیامک و تماس‌های تبلیغاتی مزاحم در برهه‌ای از زمان صدای اعتراض بسیاری از مشترکان اپراتورهای همراه را درآورده بود.

    حالا گزارش‌های تازه‌ای از سوی موسسه XDA منتشر شده که حاکی است نسخه بعدی سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید تحت عنوان اختصاری android P که قرار است در اواسط سال جاری 2018 میلادی توسط گوگل معرفی و رونمایی شود، این گونه پیامک و تماس‌های تبلیغاتی را که از شماره های ناشناس و پولی با مخاطبان و کاربران تماس می‌گیرند، مسدود و بلاک کند و بدین ترتیب جلوی ایجاد مزاحمت بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی را برای مشترکان گوشی همراه را بگیرد.

    گفته می‌شود این نسخه جدید از اندروید با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی که توسط غول تکنولوژی گوگل توسعه و ارائه داده خواهد شد، قادر خواهد بود شماره‌های مبدا این تماس و پیامک‌های تبلیغاتی را شناسایی کرده و در صورتی که بفهمد از سوی مخاطبان ناشناس است و یا به دلایل تبلیغاتی، پولی و یا سوءاستفاده از کاربران است، آن را بلاک می‌کند.

    البته تحلیلگران بر این باورند که این سیستم به طور کاملا هوشمندانه کار نمی‌کند و کاربران خود باید شماره تماس‌های تبلیغاتی که با آن‌ها تماس گرفته اند را مسدود کنند. در هر صورت، این خبر می‌تواند خبر بسیار خشنودکننده‌ای برای عده کثیری از کاربران و مشترکان گوشی‌های همراه به شمار بیاید چراکه گزارش‌های بسیاری مبنی بر نارضایتی کاربران در جهان به دست رسیده است و حالا به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این مشکل را در نسخه بعدی سیستم عامل خود برطرف کند و این دسته از کاربران را از شر مزاحمت‌های تماس‌های تبلیغاتی برهاند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر