خریداران گوشی های موبایل به هوش باشند

عصر کالا- شاید برای خودتان یا اطرافیان شما این اتفاق رخ داده باشد که با خرید گوشی موبایل دچار مشکل شده باشید، از گرانفروشی واحدهای صنفی و دریافت هزینه های اضافی گرفته تا پدیدار شدن عیوب و مشکلاتی که شما را متضرر می کند، اما خیلی از شهروندان ما یا آگاهی کافی ندارند یا اصلا نمی دانند که در صورت بروز این چنین مشکلاتی چه باید کرد.

خریداران گوشی های موبایل به هوش باشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  جام جم آنلاین و به نقل از شبکه رادیویی تهران، خریدارانی که در حق آنها اجحاف شده است می توانند با مراجعه به اتحادیه دستگاه های مخابراتی در تهران حق و حقوق خود را دریافت کنند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر با رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران گفت وگو شده است که خلاصه این گزارش را در ذیل می خوانید:
    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران در این باره گفت: عمدتا خریداران تجهیزات مخابراتی و خدمات گیرندگان ممکن است با مشکلاتی نظیر گرانفروشی، تخلف مغازه داران در دریافت هزینه های غیر متعارف از تعرفه اتحادیه، مشکل تعمیراتی، یا برخورد نادرست فروشندگان و .... مواجعه شوند که در حق آنها اجحاف شود. می توانند شکایت خود را مطرح در این اتحادیه مطرح تا به آنها رسیدگی شود.

    غلامحسین کریمی خراسانی با تاکید بر این در اتحادیه هفته ای 50 پرونده رسیدگی و حل و فصل می شود، خاطر نشان کرد: پرسه شکایت تا به نتیجه رسیدن یک پرونده به مدت یک هفته به طول می انجامد که به ندرت این شکایت به زمانی بیش از دو هفته می رسد. کسانی که با این مشکلات و نظایر آن مواجعه می شوند، می توانند با شماره تلفن 124 یا از طریق شماره تلفن های 66763035 یا 66763010 شکایت خود را مطرح کنند.

    علاوه بر این، شاکیان حتی با مراجعه به اتحادیه دستگاه های مخابراتی استان تهران به آدرس خیابان حافظ، نبش ساختمان بورس، کوچه شهید حسنی پلاک 18 می توانند شکایات خود را مطرح کنند. شایان ذکر است؛ اواخر هفته آینده از سایت جدید رونمایی می شود، شاکیان می توانند با مراجعه به سایت www.ttu.ir صورت آنلاین شکایت خود را ثبت کنند.

    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران با بیان توصیه هایی به خریداران گوشی های موبایل و ... متذکر شد: شهروندان باید توجه داشته باشند که از مغازه دارانی که جواز کسب ندارند خریداری نکنند، حتما از آنها فاکتور رسمی با ذکر مشخصات کامل کالا دریافت کنند، برای آگاهی از قاچاق نبودن کالا از طریق کد شناسایی جهانی موبایل (کد 15 رقمی imi) که بر روی جعبه حک شده است، با سامانه کمرگ چک شود.

    وی افزود: همچنین، گارانتی محصول خریداری شده در برگه رسمی قید شود، در فاکتور خرید شماره و جواز صنفی کسب ذکر شده باشد و خریداران دقت داشته باشند که با در اختیار داشتن این مدارک در صورت بروز مشکلاتی نظیر گرانفروشی، معیوب بودن کالا و ضرر و زیانی که خریدار با آن مواجعه شده است می تواند به اتحادیه مراجعه تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

    کریمی با اشاره به مهم ترین فعالیت های این اتحادیه خاطر نشان کرد: متقاضیانی که درخواست صدور پروانه کسب جهت راه اندازی، فروش، خدمات و تمامی تجهیزات مخابراتی اعم از تلفن ثابت، بیسیم، تلفن همراه، مراکز تلفن سانترال و سایر تجهیزات مخابراتی را دارند باید به این تحادیه مراجعه کنند.

    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی تهران افزود: این اتحادیه دارای کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون آموزشی، کمیسیون فنی، کمیسیون رسیدگی به شکایات، کمیسیون بازرسی و کمیسیون حل اختلاف است. نزدیک به 70 تا 80 درصد فضای اتحادیه اختصاص به کلاس های آموزشی دارد، اولویت برگزاری کلاس ها هم ویژه افرادی است که قصد دریافت پروانه کسب را دارند یا جواز کسب را دریافت کرده اند البته اعضایی که در آن واحد صنفی مشغول به کار هم هستند می توانند این دوره ها را بگذرانند؛ کلاس های تعمیرات، دستور عمل کاربردی استفاده از موبایل و دوره مکاسب امور مالیاتی، بیمه و... البته اگر چه در کمیسیون فنی قبل از صدور جواز، آمادگی و صلاحیت صاحب صنف سنجیده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر