مردم از قبول گارانتی های تقلبی گوشی خودداری کنند

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: مردم از قبول گارانتی های تقلبی که گوشی های همراه که به نامه های مختلف داده می شود خودداری کنند.

مردم از قبول گارانتی های تقلبی گوشی خودداری کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از جام جم، غلامحسین کریمی  افزود:در حال حاضر برخی شرکت‌های مجاز واردکننده گوشی های چون آیفون که ادعای واردات رسمی دارند، اقدام به صدور کارت گارانتی غیرمجاز برای کالاهایی به مراتب بیشتر از تعداد واردات رسمی خود می‌کنند.
    وی افزود: برای مثال، یکی از شرکت ها 4 هزار گوشی آیفون وارد کرده بود، اما 100 هزار کارت گارانتی برای گوشی‌های قاچاق صادر کرد که این کارت‌ها به نام گارانتی اینتر (گارانتی اینترنشنال، بین‌المللی برای پوشش کالای قاچاق) صادر شده است .
    کریمی همچنین بر لزوم فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به داشتن گارانتی معتبر گوشی تاکید کرد و گفت :هنگام خرید حتما باید فاکتور رسمی کد دار از فروشنده دریافت شود ونام گارانتی معتبر درآن قید شود .همچنین مردم از قبول گارانتی های تقلبی که به نام اینتل به مردم داده می شوند خودداری کنند.
    به گفته کریمی در خصوص گوشی‌هایی که دارای گارانتی هستند به طور طبیعی در مدت زمان گارانتی فرد نباید هزینه‌ای جهت تعمیر گوشی خود پرداخت کند. البته در این زمینه شرایطی نیز وجود دارد وبه عنوان مثال اگر دستگاهی داخل آب‌ افتاده یا ضربه خورده باشد گارانتی آن ابطال می‌شود.
    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است مدت زمان گارانتی به پایان رسیده باشد یا گوشی فاقد گارانتی باشد که در این موارد لازم است میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده توافقات لازم پیش از انجام کار صورت بگیرد. از سوی دیگر ضروری است مردم از حقوق خود آگاه شوند تا بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر