لغو مجوز متخلفان؛

واردکنندگان موبایل مکلف به عرضه بروشوررجیستری شدند

عصر کالا- سازمان حمایت مصرف کنندگان کلیه واردکنندگان تلفن همراه را موظف به ارائه «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» به خریداران موبایل کرد و هشدار داد در صورت تعلل، مجوز متخلفان باطل خواهد شد.

واردکنندگان موبایل مکلف به عرضه بروشوررجیستری شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه ای به واردکنندگان رسمی و غیر رسمی گوشی تلفن همراه ، آنها را مکلف کرده برای اطلاع‌رسانی خریداران از نحوه فعال‌سازی گوشی‌های موبایل، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به مشتران خود ارائه کنند.

    در این ابلاغیه تاکید شده که اگر در این زمینه تعللی از سوی این شرکت‌ها رخ دهد، مجوزشان لغو خواهد شد.

    در این ابلاغیه آمده است: با توجه به تصمیمات کمیته راهبردی طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه، کلیه واردکنندگان گوشی تلفن همراه، اعم از نمایندگان رسمی برندهای دارای نمایندگی در کشور و واردکنندگان برندهای فاقد نمایندگی که از این سازمان تاییدیه خدمات پس از فروش دریافت کرده‌اند، موظفند برای اطلاع‌رسانی نحوه فعال‌سازی گوشی، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به همراه گوشی‌های تلفن همراه ارائه کنند تا در اختیار خریداران نهایی قرار گیرد.

    در ادامه ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده است: از آنجا که اطلاع‌رسانی دقیق از الزامات این طرح به شمار می‌رود و عدم دسترسی مصرف‌کنندگان به اطلاعات موجود در بروشور، نه تنها برای خریداران گوشی‌های تلفن همراه مشکل ایجاد می‌کند بلکه موجب بروز مشکلاتی در ادامه اجرای طرح رجیستری نیز خواهد شد؛ بنابراین شرکت‌هایی که در این خصوص تعلل کرده و اقدامات لازم برای حصول اطمینان از رسیدن اطلاعات به مصرف کنندگان را به نحو مطلوب انجام ندهند، مجوزشان لغو خواهد شد.

    در طرح رجیستری، گوشی‌های موبایل بر اساس «شماره سریال گوشی» و «شماره سریال سیم‌کارت» در سامانه‌ طراحی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت می‌شوند. به این ترتیب زمانی که گوشی روشن می‌شود، شماره سریال با زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده خواهد شد؛ حال اگر گوشی‌های تلفن همراه به صورت رسمی به کشور وارد شده باشند، امکان فعالیت خواهند داشت اما گوشی‌های قاچاق خیر.

    تاکنون تعدادی از برندهای گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری شده‌اند. البته مسئولان وزارت ارتباطات اعلام کرده‌اند که تا پایان سالجاری، همه برندهای موجود در بازار تلفن همراه کشور مشمول این طرح خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر