چرا تمایل افراد به خرید گوشی کم شده است؟

عصر کالا-رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان این‌که در هر دقیقه ۸۵ دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد، گفت: امیدواریم با تسهیل واردات و کنترل قیمت ارز، بتوانیم شاهد کاهش قیمت گوشی تلفن همراه و ترغیب کاربران این دستگاه‌های کاربردی به به‌روزرسانی موبایل‌های خود باشیم.

چرا تمایل افراد به خرید گوشی کم شده است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، حسین غروی رام با اشاره به تغییر الگوی مصرف کاربران موبایل گفت: در سال 1395 تا 1396 چیزی بالغ بر 24 تا 27 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران به فروش رسیده است. در حالی که در سال گذشته این میزان به 12 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است که پیش بینی می‌کنیم در سال 1398 نیز همین تعداد گوشی در کشور به فروش برسد.

    وی دلیل این کاهش تقاضا را تغییر رفتار کاربران تلفن همراه دانست و اظهار کرد:  با افزایش ضریب نفوذ تلفن هوشمند در کشور، الگوی رفتاری کاربران این دستگاه ارتباطی تغییر کرد و استفاده‌ی روزمره از این ابزار به سرعت برای مردم تبدیل به یک ضرورت شد. این روزها ممکن است مردم هنگام خروج از خانه هرچیزی را جا بگذارند اما امکان ندارد تلفن همراهشان را فراموش کنند.

    رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی افزود: حجم اطلاعاتی که همواره در تلفن‌های هوشمند همراه کاربران است و لزوم در دسترس بودن این اطلاعات، یکی از عوامل بازدارنده برای خرید یک گوشی جدید و به تبع انتقال آن میزان اطلاعات به گوشی تلفن هوشمند جدید است. از سوی دیگر تلفن های همراه نسل جدید تفاوت چشمگیری از لحاظ تکنولوژیک با یکدیگر ندارند و کاربران ترجیح می‌دهند تا زمان بیش‌تری از تلفن همراه فعلی خود استفاده کنند. مگر این‌که پای یک تکنولوژی انقلابی مثل 5G درمیان باشد. آن وقت است که الگوی مصرف تغییر می‌کند و جهش برای خرید محصولاتی با این تکنولوژی در بازار ایجاد می‌شود.

    غروی ادامه داد: البته حجم بالای اپلیکیشن‌های کاربردی که این روزها روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود نیز یکی دیگر از عوامل عدم تمایل کاربران به خرید گوشی تلفن همراه جدیدتر است. چرا که پس از این تغییر ناچار به انتقال یا بارگذاری مجدد تمام این اپلیکیشن‌ها هستند و این موضوع را کاری دشوار می‌دانند.

    وی ضمن برشمردن دلایل مختلف عدم تمایل جامعه به ارتقاء گوشی‌های تلفن همراه گفت: مجموع این عوامل به علاوه نوسانات قیمت ارز باعث شد تا عامه‌ی مردم، با ورود گوشی‌های موبایل جدید چندان تمایلی به به‌روز رسانی گوشی قبلی خود نداشته باشند و همین عامل به مرور باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

    رییس انجمن وارد کنندگان تلفن همراه کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر دقیقه 85 دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد. با تحلیل وضعیت بازار و رفتار مصرف‌کننده بر این باوریم که تا پایان سال میزان مصرف ماهانه همان یک میلیون دستگاه تلفن همراه باقی بماند. البته امیدواریم با تسهیل واردات و کنترل قیمت ارز، بتوانیم شاهد کاهش قیمت گوشی تلفن همراه و ترغیب کاربران این دستگاه‌های کاربردی به به‌روزرسانی موبایل‌های خود باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر