A۷ ۲۰۱۷ هوشمند تازه‌وارد

عصر کالا- طراحی سری A در دو سال گذشته دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است.

A۷ ۲۰۱۷ هوشمند تازه‌وارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شرق، بدنه پلاستیکی خانواده A 2015 در سال 2016 جای خود را به بدنه‌ای از ترکیب شیشه و فلز داد. امسال بازطراحی این محصولات فرق کرده. وقتی به گلکسی A٧ سال 2017 نگاه می‌کنیم، به‌وضوح تفاوت‌های آن با دو نسل قبلی به چشم می‌آید. بدنه متفاوت و نمایشگر بزرگ‌تر، مواردی هستند که در ابتدا نظرها را به خود جلب می‌کنند. بدنه محصول شکل و شمایل گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را به خود گرفته و از همان امضایی در طراحی بدنه‌اش استفاده شده که در گلکسی‌های S٧ و S٧ edge به کار رفته است. حاشیه‌های کم و انحنای صفحه‌نمایش در لبه‌ها، دردست‌گرفتن این گوشی را راحت‌ کرده. هرچند اندازه صفحه‌نمایش گلکسی A٧ 2017 به اندازه 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده، اما این افزایش اندازه هیچ تأثیری بر دردست‌گرفتن و راحتی کار با گوشی نداشته است.

    بر اساس این گزارش ، طبق امضای همیشگی سامسونگ، محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر دکمه هوم گوشی است که به کاربر اجازه می‌دهد سه اثر انگشت را برای بازکردن قفل گوشی و همچنین حساب سامسونگ ثبت کند. الگوهای ثبت‌شده در پلتفرم امنیتی مخصوص سامسونگ، یعنی KNOX، ذخیره می‌شود و مهاجمان و هکرها به هیچ‌وجه امکان دسترسی به آن را ندارند و اطلاعات صاحب گلکسی A٧ 2017 همیشه محفوظ و امن خواهد بود. دیگر تغییر بارز و بسیار مهم گلکسی  A٧ 2017 اضافه‌شدن تأییدیه مقاومت در برابر آب و گردوغبار است.

    گوشی‌های سری  A٧ 2017 و در رأس آنها گلکسی  A٧ 2017 تأییدیه IP٦٨ را با خود یدک می‌کشند. این تأییدیه ضمانت می‌کند این گوشی‌ها برای 30 دقیقه در عمق ١,٥ متری آب دوام می‌آورند، بدون اینکه هیچ‌ مشکلی در عملکرد دستگاه به وجود بیاید. همه قسمت‌های داخلی بدنه و درزها با مواد مخصوصی پوشیده شده تا از نفوذ آب به قسمت‌های حساس دستگاه جلوگیری شود. محل قرارگرفتن بلندگو در گلکسی  A٧ 2017 تغییر کرده و این‌بار شاهد قرارگیری بلندگو در بالای دکمه پاور هستیم. این نوع قرارگیری سبب می‌شود دست‌ها برخورد کمتری با بلندگو داشته باشند و صدای خروجی با بالاترین کیفیت به گوش کاربر برسد.

    گلکسی  A٧ 2017 را می‌توان با خیالی راحت روی میز قرار داد، زیرا دوربین این محصول برآمدگی ندارد و گذاشتن گوشی از آن‌سو (پشت) روی میز، به دوربین آسیبی نمی‌رساند. بنابراین قسمت پشتی بدنه گلکسی A٧ 2017 بسیار زیبا و یکدست ساخته شده است. این گوشی یک بسته کامل تصویری در اختیار صاحبش قرار داده و به او اجازه می‌دهد با سبک و سیاق هنری و البته خاص خودش وقایع و لحظات دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز زندگی‌اش را ثبت کند.

    دوربین اصلی گلکسی A٧ یک دوربین 16مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/١.٩ است که امکاناتی حرفه‌ای در اختیار صاحب خاص و هنرمند خود قرار می‌دهد تا لحظاتش را به صورت منحصربه‌فردی ثبت کند. درباره سلفی‌گرفتن نیز ماجرا به همین منوال پیش می‌رود؛ یعنی صاحب گلکسی  A٧ 2017 با سبک متفاوتی سلفی‌های تک‌نفره و دسته‌جمعی خود را ثبت می‌کند. دوربین سلفی گلکسی  A٧ 2017 مانند دوربین اصلی 16مگاپیکسلی است و سامسونگ همان ترکیب برنده را برای سلفی‌گرفتن به کار گرفته تا بهترین تجربه عکاسی را در اختیار صاحب این گوشی قرار دهد. دوربین‌ها با کیفیت اچ‌دی (1080 پیکسل) ویدئو ضبط می‌کنند و امکاناتی نظیر علامت‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، ثبت تصاویر پانوراما و فناوری HDR نشان می‌دهد بسته دوربین این گوشی واقعا یک بسته کامل و تمام‌عیار برای علاقه‌مندان به عکاسی است. طراحی خاص و دوربین به یک پشتیبان خوب نیاز دارد تا همیشه انرژی لازم برای کار با گوشی و عکاسی با آن وجود داشته باشد. این امکان، به لطف تغییر 11 درصدی در ظرفیت باتری نسبت به سال گذشته، بهتر از همیشه فراهم شده است. باتری این گوشی باتری سه‌هزارو 600 میلی‌آمپری است که از طریق نسل جدید درگاه‌های یو‌اس‌بی، یعنی یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type-C)، شارژ می‌شود و فناوری شارژ سریعش به کاربر اجازه می‌دهد در زمان کوتاهی باتری گوشی را شارژ و از آن برای عکاسی یا کارهای روزمره استفاده کند.

    همین که نیاز نباشد برای هر کاری صفحه گوشی را باز کرد و به جای آن از نمایشگر همیشه‌روشن استفاده کرد، به‌وضوح تأثیر بسزایی روی مصرف باتری گوشی می‌گذارد. افزایش 300 میلی‌آمپری باتری در کنار نمایشگر همیشه‌روشن این گوشی ترکیب خاصی به وجود می‌آورد که نوید افزایش ساعات استفاده مداوم از گوشی را می‌دهد. امکان استفاده از دو سیم‌کارت با اینترنت نسل چهارم و در کنار آنها کارت حافظه میکرو‌ اس‌دی، پردازنده هشت‌هسته‌ای و حافظه رم سه‌گیگابایتی، بخشی دیگر از امکانات این گوشی است که نشان می‌دهد سامسونگ تمرکز خاصی بر این محصول داشته و به‌زودی صحبت‌های بیشتری از این گوشی صاحب‌سبک و هنرمند در بازار خواهیم شنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر