بازگشت آرامش به بازار موبایل با ورود بسته ارزی جدید

عصر کالا- عضو کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران از بازگشت ثبات و آرامش به بازار تلفن همراه کشور پس از اجرای بسته جدید ارزی خبر داد.

بازگشت آرامش به بازار موبایل با ورود بسته ارزی جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی غفوریان پیرنیا، عضو کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران درباره تاثیر بسته جدید ارزی بانک مرکزی بر بازار موبایل، اظهار کرد: قطعا برای اینکه یک طرح تاثیر خود را در بازار کشور بگذارد به مدت زمانی حدود یک ماه نیازمندیم.

    وی افزود: البته در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت  5 الی 10 درصدی در برخی لوازم جانبی تلفن همراه بوده ایم،اما بازهم قیمت ها بالاست و باید کاهش بیشتری در قیمت ها محقق شود.

    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی البرز ضمن  اشاره به بازگشت آرامش به بازار تلفن همراه کشور، ابراز کرد: زمانی که مجوز  تامین ارز در بازار ثانویه و صرافی ها صادر شد، نوعی ثبات به بازار کشور بازگشت  که بازار تلفن همراه نیز از آن مستثنی نبود.

    وی در تشریح بازگشت آرامش به بازارهای کشور گفت: فروشندگان برای تهیه اجناس خود با دغدغه و نگرانی کمبود کالا ،احتکار برخی واردکنندگان،گران فروشی و تامین ارز روبرو بودند که این عوامل زمینه ایجاد آشفتگی در بازار را فراهم کرده بود .اما اکنون با به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز و صرافی ها یکی از دغدغه های این صنف یعنی تامین ارز مورد نیاز برطرف می شود.

    پیرنیا در پایان با اشاره به بهبود روند واردات تلفن همراه،  بیان کرد: بسته ارزی به اجرا درآمده  در 21 فروردین ماه امسال، واردکنندگان را به سمت واردات  اقلام به صورت قاچاق سوق داد و  این امر موجب نگرانی فروشندگان شد اما حال با به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، واردکنندگان با خیال راحت تری به واردات می پردازند،حتی اگر ارز دولتی هم به آن ها تعلق نگیرد می توانند به یک نرخ معین ارز را از صرافان تهیه و التهاب کمبود کالا در بازار را از بین ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر