ملکی:

گوشی همراه همپای کاهش نرخ دلار ارزان نشد

عصر کالا-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است قیمت موبایل متناسب با نرخ ارز کاهش پیدا نکرده است.

گوشی همراه همپای کاهش نرخ دلار ارزان نشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت موبایل متناسب با نرخ ارز کاهش پیدا نکرد، گفت: گوشی همراه نسبت به سایر کالاها شرایط خاصی دارد، اگرچه در حال حاضر موبایل یکی از کالاهای موردنیاز جامعه به شمار می‌آید اما کالای اساسی نیست.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حساسیت و اهمیت تامین گوشی همراه موردنیاز  به اندازه دارو و کالاهای اساسی نیست، افزود: در حال حاضر موبایل جزو اولویت‌های مردم نیست و  بیشتر به منظور تنوع و استفاده از اپلیکیشن های به روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بیشتر موبایل موجود در بازار از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود به همین دلیل کنترل قیمت آن نیز سخت است، اگرچه از رجیستری به عنوان مانعی برای قاچاق یاد می‌شود اما همچنان موبایل‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد شده، در بازار موجود است
    بیشتر موبایل موجود در بازار از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیشتر موبایل موجود در بازار از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود به همین دلیل کنترل قیمت آن نیز سخت است، اگرچه از رجیستری به عنوان مانعی برای قاچاق یاد می‌شود اما همچنان موبایل‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد شده، در بازار موجود است.

    تحریم میزان عرضه موبایل به بازار را کاهش داده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم به عدم کاهش قیمت موبایل متناسب با نرخ ارز اشاره کرد و یادآور شد: واردکنندگان رسمی موبایل نیز با مشکلاتی مانند افزایش هزینه نقل و انتقال ارز به واسطه اعمال تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند به همین دلیل میزان عرضه گوشی همراه کاهش پیدا کرده است.

    موبایل هوشمند به کالای لوکس تبدیل شده است

    ملکی اضافه کرد: در حال حاضر موبایل هوشمند به کالای لوکس تبدیل شده و معمولا مردم از تمام نرم افزارهای موجود در آن استفاده نمی‌کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که موبایل ایرانی از نظر تکنولوژی نیاز مردم را رفع کند می‌توان با افزایش تولید واردات را کاهش داد، البته باید به این نکته نیز توجه شود که در ابتدای امر موبایل‌های تولیدی تنها می‌توانند نیاز ارتباطی مردم را رفع کنند و نمی‌توان از آنها انتظار چندانی داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر