سامسونگ احتمالا اسکنر اثر انگشت را حذف خواهد کرد

عصر کالا- در سال ۲۰۱۱ شرکت موتورولا برای اولین بار در گوشی Atrix خود از اسکنر اثر انگشت استفاده کرد و از آن زمان تا کنون شرایط به گونه ای رقم خورده است که می توان در بسیاری از گوشی های ارزان قیمت بازار نیز این ویژگی را مشاهده کرد.

سامسونگ احتمالا اسکنر اثر انگشت را حذف خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل ازمجله سخت افزار,در ابتدا صاحبان گوشی های هوشمند وجود چنین ویژگی را بیهوده و زائد فرض می کردند اما در حال حاضر بدون اغراق می توان گفت که باز کردن قفل دستگاه های هوشمند بدون استفاده از اسکنر اثر انگشت برای کاربران دشوار می باشد.

    اکنون دوره جدیدی برای تشخیص هویت آغاز شده است. برای مثال تحلیلگران عنوان کرده اند که احتمالا آیفون 8 دارای یک دوربین جلوی انقلابی برای تشخصی چهره می باشد که این امکان را به اپل می دهد تا اسکنر اثر انگشت را پرچمدار بعدی خود حذف نماید. بنابر گزارش ها، اپل برای جشن دهمین سالگرد آیفون، گوشی عرضه خواهد کرد احتمالا تمام پنل جلوی آن کاملا از صفحه نمایش پوشیده شده است و دکمه فیزیکی خانه و اسکنر اثر انگشت در آن حذف شده یا به ناچار با صفحه نمایش تلفیق شده است.

    در حال حاضر به نظر می رسد سامسونگ در حال برنامه ریزی برای حذف اسکنر اثر انگشت در مدل های بعدی پرچمداران خود می باشد. یکی از کارکنان این شرکت با انتشار پیامی در توییتر عنوان کرده است: ما اسکنر اثر انگشت را حذف می کنیم، این ویژگی منسوخ شده است.

    گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس هر دو دارای اسکنر اثر انگشت و اسکنر عنبیه می باشند. با این حال گزارش هایی خیرا منتشر شده که نشان می دهد عملکرد اسکنر عنبیه ضعیف و غیر قابل اطمینان است و همین امر موجب شده تا سامسونگ سیستم تشخیص چهره را هم به پرچمداران خود بیافزاید. ظاهرا این تکنولوژی جدید قفل دستگاه را در کمتر از 0.01 ثانیه باز می کند.

    در حال حاضر این چرخه آغاز شده است و پیش از آن که کاربران متوجه شوند اسکنر عنبیه نیز همانند اسکنر اثر انگشت در بیشتر گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت. اگر این توییت درست باشد سامسونگ احتمالا اسکنر اثر انگشت را از پرچمداران سال 2018 خود حذف می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر