ماجرای ۶۰۰ هزار گوشی توقیفی یکساله شد

عصر کالا- حدود یک سال از طرح ماجرای۶۰۰ هزار گوشی توقیفی در گمرک می‌گذرد، رئیس گمرک گفته بخش زیادی از گوشی‌ها ترخیص شدند و به گفته وزیر ارتباطات به دلیل اختلاف قوه قضاییه و مجریه بر سر آزادسازی گوشی‌ها، موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شده است.

ماجرای ۶۰۰ هزار گوشی توقیفی یکساله شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در بخش فارس من خواستار سوال از وزیر ارتباطات تکلیف 600 هزار گوشی توقیفی در گمرک شده‌اند.

    کاربری پرسیده که «آقای وزیر ارتباطات 600 هزار گوشی توقیفی چه شد؟ تا کی مردم باید منتظر ارزانی قیمت موبایل باشند. تکلیف مردم رو مشخص کنید واردات گوشی همراه به کجا رسید؟»

    * یکساله شدن ماجرای 600 هزار گوشی توقیفی

    محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود: «در حال حاضر 120 هزار گوشی به‌صورت مستقیم، توقیف و 600 هزار عدد گوشی هم در گمرک توقیف شده است.کارگروهی متشکل از نماینده دادستان کل کشور، وزارت صمت و وزارت ارتباطات با مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و موضوع مربوط به واردات گوشی و زمان عرضه آن‌ها به بازار را پیگیری می‌کند.»

    اگرچه جهرمی در آن زمان نیز گفته بود که البته این حجم از گوشی برای نیاز یک ماه بازار کافی است، اما به هر حال این موضوع در جامعه به صورت مطالبه درآمد که از حدود یک سال پیش تاکنون بدون نتیجه ادامه یافته است.

    در بهمن ماه سال گذشته، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک کشور در پاسخ به این سوال که 600 هزار گوشی‌های توقیف شده در گمرک چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ گفت: قسمت زیادی از این گوشی‌ها از گمرک خارج شدند و مابقی آنها نیز تا پایان سال ترخیص می‌شوند.

    *پاسخ وزیر ارتباطات

    خبرنگار فارس نیز در چندین نوبت این موضوع را پیگیر کرد که در آخرین بار محمد جواد آذری جهرمی در پاسخ تکرار کرد که وزارت صمت مسئولیت این موضوع را عهده‌دار شده و اخبار جدید را باید از آنها جویا شوم.

    اکنون جهرمی این هفته در تازه‌ترین اظهارنظر درباره 600 هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند، گفته: این موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، زیرا اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی ها ایجاد شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر