چرا قیمت موبایل با ارزانی ارز تغییر نمی‌کند؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل با انتقاد از مقاومت واردکنندگان موبایل برای کاهش قیمت‌ها،گفت: در صورتیکه این شرکت‌ها سود خود را عادلانه و منطقی نکنند، چاره دیگری برای حل مشکل ارزان نشدن قیمت موبایل خواهیم اندیشید.

چرا قیمت موبایل با ارزانی ارز تغییر نمی‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از تسنیم، ابراهیم درستی، با اشاره به لزوم کاهش قیمت موبایل از سوی شرکت‌های واردکننده موبایل همزمان با کاهش نرخ ارز در کشور اظهار کرد: ما معتقدیم که شرکت‌های واردکننده تلفن همراه باید سهم بازار را تامین کنند و قیمت محصولات وارداتی خود را بیش از میزان فعلی، کاهش دهند.

    وی ادامه داد: این انتقاد به شرکت‌های واردکننده وجود دارد چطور زمانی که نرخ دلار و ارز در کشور بالا می‌رفت، بلافاصله قیمت محصولات آن‌ها افزایش می‌یافت، ولی حالا که نرخ ارز کاهش دارد، در برابر متناسب کردن قیمت محصولات خود با نرخ دلار، مقاومت می‌کنند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: متاسفانه در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه، بیش از حد معمول خود سود می‌برند و باید برای اینکه مصرف‌کنندگان این بازار متضرر نشوند، این شرکت‌ها، سود خود را منطقی‌تر کرده و همراه با کاهش نرخ ارز، قیمت محصولات خود در بازار را کاهش دهند.

    درستی با بیان اینکه مقاومت شرکت‌های واردکننده موبایل باعث شده تا فروشندگان موبایل و واحد‌های صنفی فعال در این بخش در مظان اتهام قرار گیرند گفت: در حال حاضر 98 شرکت، برای واردات موبایل به کشور ثبت سفارش کرده اند و امروز با توجه به اجرایی شدن طرح رجیستری و حذف قاچاق از بازار، این شرکت‌ها باید مسئولانه‌تر عمل کنند و از این فضایی که حتی رقیبی تحت عنوان «موبایل قاچاق» هم ندارند، سوءاستفاده نکنند.

    وی با بیان اینکه بازار موبایل تنها بازاری است که امروز عاری از قاچاق است، خاطرنشان کرد: لذا با توجه به همه این موارد، این انتظار از شرکت‌های واردکننده موبایل وجود دارد که اولاً سهم خود از بازار را تامین کنند و در ثانی، سود عادلانه برای عرضه محصولات خود به بازار در نظر بگیرند و در غیر اینصورت، قطعاً چاره دیگری برای حل مشکل ارزان نشدن قیمت موبایل در بازار خواهیم اندیشید.

    به گفته درستی درحال حاضر سازمان تعزیرات، بازرسان وزارت صمت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه، در حال تهیه گزارش‌های خود از وضعیت بازار هستند و در صورت مواجهه با هرگونه سودجویی، قطعاً با متخلفین برخورد خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر