منصوری:

قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت

عصر کالا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت چراکه در حال حاضر دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.

قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به اینکه قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت، گفت:  اگرچه در هفته های اخیر نرخ ارز کاهش پیدا کرده اما بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات گوشی همراه را تامین نمی‌کند، حتی در صورت تامین ارز در حال حاضر نقل و انتقال دلار با سختی انجام می‌گیرد.

    دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم کاهش نرخ دلار قیمت گوشی همراه تغییر چندانی نداشت که یکی از دلایل این امر را می‌توان ناتوانی در انتقال ارز به خارج از کشور برشمرد، افزود: دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.

    تخصیص ارز برای واردات گوشی همراه جزو مسائل ضروری نیست

    وی عدم تخصیص ارز برای واردات گوشی همراه را تعمدی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم بهتر است ارز برای مسائل حساس و ضروری به کار رود و واردات گوشی همراه در شرایط کنونی جزو مسائل حساس و اصلی نیست.

    این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: برای پایداری در نرخ ارز در وهله نخست باید از میزان واردات کاست و در مرحله بعدی به صادرات افزود تا بتوان ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است به جای تعویض مکرر گوشی همراه آنها را به روز کرده و اپلیکیشن های جدید بر روی آنها نصب کرد چراکه در تحریم شرایط با زمانی که گوشی به راحتی وارد کشور می‌شد، متفاوت است.

    خرید گوشی گران تر از 10 میلیون تومان برای افرادی که درآمدشان یک میلیون و 500 هزار تومان است، کار ممکن و راحتی نیست بنابراین فقط عده محدودی می‌توانند این گوشی‌ها را خریداری کند و این میل و تقاضا باعث خروج ارز از کشور و نابسامانی در وضعیت اقتصادی می‌شود
    منصوری به توزیع ناعادلانه پول و ثروت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: خرید گوشی گران تر از 10 میلیون تومان برای افرادی که درآمدشان یک میلیون و 500 هزار تومان است، کار ممکن و راحتی نیست بنابراین فقط عده محدودی می‌توانند این گوشی‌ها را خریداری کنند و این میل و تقاضا باعث خروج ارز از کشور و نابسامانی در وضعیت اقتصادی می‌شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برای تامین نیاز بازار به گوشی همراه را افزایش تولید موبایل ایرانی دانست و بیان کرد: گوشی ایرانی می‌تواند تا حدودی نیاز مردم را تامین کند که با خرید این گوشی‌ها تولیدکننده می‌تواند گام های موثری در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت موبایل داخلی بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر