تا هفته آینده موبایل نخرید

عصر کالا- درحالی که بازار تلفن همراه طی هفته‌های گذشته با افزایش بی‌سابقه‌ قیمت مواجه شده و مردم برای خرید این کالا سردرگم هستند، رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که مردم فعلا گوشی نخرند، چرا که تا یک هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.

تا هفته آینده موبایل نخرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، طی ماه‌های اخیر و با افزایش و نوسان نرخ ارز در بازار، قیمت کالاهای مختلف وارداتی نیز با افزایش روبرو شد به گونه‌ای که در این بازه زمانی شاهد افزایش قیمت بی‌رویه و کم‌سابقه‌ای در بازار تلفن همراه بوده‌ایم.

    البته با وجود انتشار لیست شرکت‌هایی که از دلار 4200 تومانی برای واردات گوشی موبایل استفاده کرده بودند و باید این کالا را با قیمت ارز دولتی در بازار عرضه می‌کردند، قیمت تلفن همراه کاهش پیدا نکرد و روزبه‌روز بیشتر شد. تا جایی که به عنوان مثال یک دستگاه گوشی تلفن همراه با برندی چینی که تا حدود یک ماه پیش قیمتی تقریبا یک میلیون و 800 هزار تومان داشت، امروز به بیش از سه میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

    ابراهیم درستی – رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه – دراین باره به ایسنا، گفت: هم‌اکنون دیگر ارز دولتی 4200 تومانی برای واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از این نوسان قیمت به این دلیل است، اما توصیه می‌شود فعلا گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

    وی افزود: حدود 130 هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد شده بود و هم‌اکنون توقیف شده است، به زودی رفع توقیف و در بازار با همان نرخ ارز دولتی عرضه می‌شود که سبب کاهش قیمت خواهد شد؛ بنابراین مردم بهتر است فعلا دست نگه دارند تا اوضاع بهتر شود.

    در این میان مشخص نیست که چه اتفاقی برای این بازار می‌افتد، چرا که پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌ها ارز دولتی گرفته بودند، اما تاثیری در قیمت و بازار تلفن همراه نداشت، اما دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت به بازار ورود پیدا کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو منافع شخصی خود را ببینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر