عرضه ۶۰۰ هزار گوشی موبایل تا چند روز آینده

عصر کالا- ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه تا چند روز آینده از گمرک ترخیص و در بازار عرضه می‌شوند و با تعیین تکلیف تأمین ارز واردات گوشی از طریق بازار ثانویه به زودی بازار موبایل به حالت عادی بازمی‌گردد.

عرضه ۶۰۰ هزار گوشی موبایل تا چند روز آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در هفته‌های اخیر نگرانی بابت کاهش موجودی بازار تلفن همراه به دفعات تکرار شده بود.

    بلاتکلیفی در تأمین ارز واردات گوشی، عدم ثبات نرخ ارز و وقفه در ثبت سفارش گوشی از جمله دلایل تشدید کمبود گوشی در بازار تلفن همراه شده بود.

    بنا بر آخرین اطلاعات رسیده از کمیته اجرای طرح رجیستری با پیگیری‌های انجام‌شده در چند روز اخیر در پی انتقال نگرانی‌های موجود در باره کاهش موجودی بازار موبایل به مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، ثبت سفارش بیش از 600 هزار دستگاه تلفن همراه که پیش از این در انتظار تأیید ثبت سفارش بودند تأیید شد و این گوشی‌ها تا چند روز آینده از گمرک ترخیص شده و روانه بازار خواهد شد.

    این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    با توجه به اتخاذ رویکرد جدید در واردات تلفن همراه توسط مراجع مربوطه که تأمین ارز واردات تلفن همراه از طریق بازار ثانویه یکی از این رویکردها است و همچنین ادامه روند تأیید ثبت سفارش‌ها پیش‌بینی می‌شود بازار تلفن همراه به زودی به حالت عادی خود بازگشته و شاهد تأمین موجودی بازار و متعادل شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر