عید هم بازار کساد موبایل را گرم نکرد

عصر کالا- برخلاف سال‌های گذشته نوروز امسال تاثیر چندانی در رونق بازار موبایل نداشت.

عید هم بازار کساد موبایل را گرم نکرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، افشار فروتن به ارائه توضیحاتی درباره‌ی وضعیت خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه در ایام منتهی به عید پرداخت و گفت: در قیاس با رونقی که در سال‌های قبل هنگام عید ایجاد می‌شد، امسال و حتی سال گذشته بازار رونق چندانی نداشت.

    رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی‌های موبایل و تجهیزات جانبی همچنین عنوان کرد: البته با توجه به افزایش نقدینگی شهروندان در این ایام حجم تقاضا در بازار موبایل با افزایش روبه‌رو شد، اما رونقی که در سال‌های قبل وجود داشت امسال در این بازار به چشم نمی‌خورد.

    وی ادامه داد: اگر بخواهیم این مساله را ریشه‌یابی کنیم شاید دلایل متعددی برای آن پیدا شود، اما یکی از مهم‌ترین دلایل قیمت گوشی‌ها محسوب می‌شود.

    فروتن یادآور شد: در حال حاضر گوشی‌های موجود در بازار به سه دسته نسبتا ارزان، متوسط و گران قیمت تقسیم می‌شوند که دسته ارزان‌ها به نسبت رونق بیشتری را تجربه کرد، اما در بخش گوشی‌های گرانقیمت فروش کمتری وجود داشت و گوشی‌های متوسط نیز فروشی متوسط را به همراه داشتند.

    رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی‌های موبایل و تجهیزات جانبی در پایان یادآور شد: البته سال گذشته هم فروش پیش از عید به مانند سال‌های قبل نبود که همان طور که اشاره شد، فراگیر شدن استفاده از دسترسی موبایل و به دنبال آن نیاز مردم به گوشی‌های هوشمند و بالاتر بودن قیمت این گوشی‌ها در قیاس با گوشی‌های قبلی از مهم‌ترین دلایل رکود این بازار به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر