واردات ۷۳۶۰۰۰ دستگاه تلفن همراه در سال جاری

عصر کالا- در سال جاری بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده است.

واردات ۷۳۶۰۰۰ دستگاه تلفن همراه در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, بر اساس آمار منتشره از سوی گمرک ایران، طی دو ماهه نخست سال جاری 736 هزار و 610 دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ارزش آن به 109 میلیون و 250 هزار دلار می‌رسد.

    واردات تلفن همراه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 163.22 درصد افزایش داشته است.

    در دو ماهه نخست سال گذشته میزان واردات گوشی تلفن همراه به ایران، 282 هزار و 672 دستگاه بوده است که ارزش آن نیز رقمی برابر 41 میلیون و 506 هزار دلار است.

    بر اساس آنچه گمرک ایران اعلام کرده است، تمامی مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف 30 روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت کد شناسایی تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری اقدام کنند.

    گمرک ایران همچنین به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین‌المللی گوشی‌ها در سامانه گمرک دقت کنند، چرا که در صورت هرگونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه، امکان فعال‌سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

    براین اساس با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیرتجاری مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

    در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

    تمامی کالاهای ورودی به ایران از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل‌های گمرکی روی آن‌ها انجام و پس از آن اجازه ترخیص داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر