آمار فروش موبایل در فصل دوم ۲۰۱۹;

رشد آسیایی‌ها در برابر افول آمریکایی‌ها

عصر کالا-سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نیز همچنان جایگاه نخستین شرکت تولید و عرضه‌کننده موبایل را در جهان به خود اختصاص داد و برخلاف اپل، شاهد یک رشد قابل توجه در میزان فروش گوشی‌های خود بود.

رشد آسیایی‌ها در برابر افول آمریکایی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت و استراتژی آنالتیکس با بررسی داده‌های موجود از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، به تازگی گزارش جدیدی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سامسونگ، همچنان مقام نخست شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده موبایل را در جهان به خود اختصاص داده است و بعد از آن نیز، دو شرکت هواوی و اپل با اختلاف نه چندان زیادی به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم این فهرست رده‌بندی جای گرفته‌اند.

    سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی، توانسته است 76.3 میلیون دستگاه در بازارهای جهانی به فروش برساند این در حالیست که میزان فروش آن در مدت مشابه سال 2018، 71.5 میلیون دستگاه بوده است.

    سامسونگ بدین ترتیب سهم خود را از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان از 20.4 درصد به 22.3 درصد رسانده است. 

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، هواوی نیز که در رتبه دوم این فهرست رده‌بندی جای گرفته است، توانسته است در دومین فصل سال جاری میلادی 58.7 میلیون دستگاه بفروشد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، 54.2 میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده بود.

    اپل که در گزارش‌های اخیر همواره در رتبه سوم شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده موبایل در جهان قرار گرفته است، فروش این غول تکنولوژی آمریکایی در این بازه زمانی از 41.3 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم 2018 به 38 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال جاری میلادی رسیده که این امر نشان‌دهنده افت و کاهش هفت درصدی سهم اپل در بازارهای جهانی است که از 11.8 به 11.1 درصد رسیده است.

    از دیگر شرکت‌های تولیدکننده پرفروش که موفق شده‌اند در میان پنج برند برتر و پرطرفدار جهان در فصل دوم 2019 میلادی جای بگیرند، می‌توان به شیائومی و اوپو اشاره کرد که به ترتیب با فروش 32 میلیون و 29.8 میلیون دستگاه در جایگاههای چهارم و پنجم جای گرفته و سهمی معادل 9.4 درصد و 8.7 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

    این در حالیست که میزان فروش شیائومی در دومین فصل 2018 نیز 32 میلیون دستگاه بوده و می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این شرکت چینی هیچ تغییری در سهم خود از بازارهای فروش ایجاد و تجربه نکرده است.سهم شرکت اوپو از فروش گوشی‌های هوشمند نیز از 8.6 درصد به 8.7 درصد رسیده است. 

    با اینکه مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی روندی کاهشی را تجربه کرده است اما سامسونگ و هواوی در همین بازه زمانی موفق شده‌اند یک افزایش 1.9 درصدی و 1.7 درصدی را برای خود به ثبت برسانند در حالی که بزرگترین رقیب آمریکایی آنها، اپل، با اینکه همچنان در رتبه سوم این جدول باقی مانده است ، اما ریزش قابل توجهی را در میزان فروش گوشی‌های آیفون تجربه کرده است.

    پیشتر نیز گزارش مالی سه ماه دوم سال جاری میلادی منتشر شده از سوی اپل نشان می‌داد که درآمدزایی اپل از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در این مدت 25.99 میلیارد دلار بوده این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل، این رقم 29.47 میلیارد دلار ثبت شده بوده است. این بدان معناست که درآمدزایی اپل از فروش آیفون شاهد یک کاهش 12 درصدی در مقیاس یک سالانه بوده و حتی از پیش‌بینی‌های کارشناسان و تحلیلگران وال‌استریت نیز پایین‌تر آمده است.

    میزان فروش ال‌جی نیز در دومین فصل 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 9.8 میلیون به 8 میلیون دستگاه رسیده است اما شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال که عرضه‌کننده گوشی‌های برند نوکیاست، در سه ماهه دوم 2018، 4.8 میلیون دستگاه گوشی فروخته که در مدت مشابه سال جاری این رقم به 4 میلیون دستگاه رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر