برای ساماندهی بازار؛

توزیع گوشی موبایل در انتظار حکم مقام قضایی

عصر کالا- معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود مقام قضایی به مساله واردات گوشی موبایل در جهت حل مشکلات به وجود آمده در این بازار به دلیل تغییرات نرخ ارز و تخلف واردکنندگان خبر داد.

توزیع گوشی موبایل در انتظار حکم مقام قضایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا درباره آخرین وضعیت بازار گوشی تلفن همراه و وعده های داده شده برای توزیع 600 هزار گوشی به این بازار، اظهار داشت: هم اکنون مرجع قضایی به مساله واردات گوشی موبایل ورود کرده است و تمامی کالاهایی که از گمرک ترخیص شده و نیز کالاهایی که توسط تعزیرات توقیف شده بود، در انتظار حکم قضایی برای ورود به بازار هستند.

    سخنگوی کمیته طرح رجیستری گوشی موبایل با بیان اینکه تا زمانی که حکم قضایی داده نشود، 600 هزار گوشی که به تازگی از گمرک ترخیص شده اجازه توزیع در بازار نخواهد داشت، ادامه داد: مرجع قضایی به موضوع گوشی هایی که توسط تعزیرات توقیف شده و نیز گوشی هایی که با قیمت بالاتری نسبت به ارز دولتی فروخته شده اند هم ورود کرده است.

    وی با بیان اینکه پرونده ساماندهی بازار گوشی موبایل در جریان است، گفت: تصمیم گیری درباره بازار گوشی موبایل پس از بررسی مقام قضایی اعلام می شود و در شرایط فعلی، این بحث در اختیار کمیته رجیستری و راهبری گوشی موبایل نیست.

    دهقانی نیا اضافه کرد: کالاهای وارد شده به کشور در اختیار مقام قضایی است و تا زمانی که تکلیف کل پرونده گوشی های موبایل و متخلفان این حوزه مشخص نشود نمی توان در مورد زمان رجیستری کالاهایی که در انبار مانده است، تصمیم گیری کرد.

    به گزارش مهر، به دنبال افزایش نرخ ارز، بازار گوشی موبایل دچار بی ثباتی شد و شرکت هایی که ارز دولتی دریافت کردند همزمان قیمت کالاهای خود را با افزایش نرخ ارز، افزایش دادند.

    هم اکنون علاوه بر افزایش چندبرابری قیمت گوشی، بازار با نبود کالا نیز مواجه است و فروشندگان اذعان می کنند که کالایی برای فروش ندارند.

    این درحالی است که مطابق با وعده مسئولان دولتی از دو هفته پیش قرار بود 110 هزار گوشی که پیش از این توسط تعزیرات توقیف شده بود به بازار عرضه شود. در همین حال کمیته رجیستری از ثبت و سفارش 600 هزار گوشی در گمرک خبر داده بود.

    مطابق با آمارهای ارائه شده از ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از تعداد یک میلیون و 270 هزار گوشی تلفن همراه که در سال جاری وارد کشور شد 500 هزار گوشی با دلار 4 هزار و 200 تومانی بوده و بقیه با ارز آزاد خریداری و وارد شدند.

    از تعداد 500 هزار گوشی وارداتی با نرخ دولتی نیز تاکنون 203 هزار عدد از آنها روشن شده و باقی هنوز به فروش نرسیده اما IMEI آنها در سیستم به ثبت رسیده است.

    در همین حال مطابق آمارهای سازمان تعزیرات نیز از 40 شرکت واردکننده گوشی موبایل تاکنون 29 پرونده به ارزش 53 میلیارد تومان در ارتباط با واردات گوشی تنظیم شده و 3 شرکت مورد عدم احراز تخلف قرار گرفتند.

    همچنین یک شرکت ارز دریافت نکرد و شرکتی دیگر هم هنوز محصولاتش را ترخیص نکرده است. 4 شرکت هم پس از بررسی های به عمل آمده به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر