نبض بازار موبایل جنوب‌شرق آسیا دست چینی‌هاست

عصر کالا-شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در سه دوم سال جاری میلادی بالغ بر ۶۰ درصد از بازار جنوب شرق آسیا را تصاحب کرده و به خود اختصاص داده‌اند.

نبض بازار موبایل جنوب‌شرق آسیا دست چینی‌هاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی با بررسی آمار و داده‌های منتشر شده از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در بازار کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا دریافته و اعلام کرده‌اند که شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل توانسته‌اند در دومین فصل از سال جاری میلادی 60 درصد از بازار بیشتر کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا را تصاحب کنند و سهم قابل توجهی از فروش گوشی‌های هوشمند را از آن خود کنند.

    بجز شرکت کره‌ای سامسونگ که رتبه نخست جهان و همچنین بازار این کشورها را به خود اختصاص داده است، سایر شرکت‌های چینی همچون اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo) و شیائومی (Xiaomi) از جمله پرطرفدارترین برندهای گوشیهای هوشمند در میان کاربران کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی ، تایلند و فیلیپین به شمار می‌روند.

    درسه ماهه دوم 2019 میلادی، سامسونگ 30 درصد، اوپو 18 درصد و ویوو 16 درصد از سهم بازار موبایل در تایلند را از آن خود کرده‌اند.

    در همین بازه زمانی، در مالزی نیز ترتیب رتبه‌بندی برندهای سامسونگ، اوپو و ویوو به همین شکل است تنها با این تفاوت که سهم آنها متفاوت است و به ترتیب 27 درصد، 20 درصد و 16 درصد گزارش شده است.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، در فیلیپین و اندونزی نیز گوشی‌های هوشمند با برند اوپو در صدر پرفروش‌ترین موبایل‌های فروخته و عرضه شده قرار گرفته اند که سهم آنها در این دو کشور به ترتیب 28 و 26 درصد بوده است. بعد از آن، سامسونگ با 19 و 24 درصد در رتبه دوم کشورهای مذکور جای گرفته است. در فیلیپین، سومین برند محبوب و پرفروش ویوو با 17 درصد و در اندونزی، شیائومی با 19 درصد بوده اند.

    با نگاه مختصری بر این آمار و ارقام می‌توان دریافت که سامسونگ به خصوص بعد از عرضه گوشی‌های جدید سری A موفق شده است که سهم خود را از بازار این کشورها پنج درصد افزایش دهد و در بیشتر این بازارها همچنان در رتبه نخست بایستد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر