در سال ۲۰۱۷

بیشترین و کمترین قیمت گوشی‌ به کجا مربوط بود؟

عصر کالا- میانگین و متوسط قیمت گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشترین و کمترین قیمت گوشی‌ به کجا مربوط بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت جی اس ام آرنا، کارشناسان در موسسه تحقیقاتی GfK پس از انجام پژوهش و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم و چهارم سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016، حدود 10 درصد افزایش قیمت داشته است و این بدان معناست که کاربران، مشتریان و مصرف کنندگان در سال 2017 به طور متوسط 363 دلار صرف خرید گوشی هوشمند کرده‌اند که این رقم 10 درصد بیشتر از میانگین قیمتی است که در بازه زمانی مشابه سال 2016 برای خرید گوشی می پرداخته‌اند.

    طبق این گزارش‌ها، تعداد گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه چهارم سال 2017 میلادی به فروش رسیده تنها یک درصد افزایش داشته است که تقریبا می‌توان گفت تفاوت چندانی را تجربه نکرده است. اما درآمد حاصل از فروش این گوشی‌ها حدود 11 درصد افزایش و رشد داشته است که بسیار آمار قابل ملاحظه‌ای است و نشان بارزی از افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند است.

    حالا ممکن است این سوال در ذهن ایجاد شود که کاربران در کدام مناطق جهان بیشترین و کمترین تلاطم قیمت را تجربه کرده‌اند؟

    طبق این گزارش‌ها، اروپای مرکزی و شرقی با بیشترین تلاطم قیمت و میزان فروش، با هفت درصد افزایش قیمت و 28 درصد افزایش درآمد حاصل از آن بوده است. این در حالیست که اروپای غربی و چین نیز کمترین میزان فروش و بیشترین قیمت را داشته است به گونه‌ای که میزان فروش گوشی‌های هوشمند سه درصد کاهش داشته اما درآمد حاصل از آن افزایشی 17 درصدی داشته است.

    کارشناسان این موسسه تحقیقاتی بر این باورند که افزایش درآمد شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مرهون حضور نسل جدید گوشی‌های هوشمند بالا رده و بدون حاشیه است که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

    این آمار نشان می‌دهد که تعداد کل گوشی‌های فروخته شده در سال 2017، حدودا سه درصد افزایش داشته است و در مجموع معادل 1.46 میلیارد دستگاه است اما درآمد سالانه حاصل از این گوشی‌ها 9 درصد افزایش یافته است که این رقم خود نشانه بارزی بر افزایش قیمت‌هاست.

    تحلیلگران بسیاری بر این باورند که گوشی‌های هوشمند در کشورهای مدرن و توسعه یافته در حال اشباع است و این بدان معناست که سازندگان گوشی‌های هوشمند باید بدنبال ایجاد تغییر و تحولات بیشتر و بزرگتری در گوشی‌های هوشمند خود باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر