چرا بازار گوشی‌های هوشمند درچین سرد شد؟

عصر کالا- به گفته یک گزارش جدید ازشرکت تحقیقاتی کانالیس محموله های گوشی هوشمند در چین تا کنون به شدت کاهش یافته اند ودر سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است.

چرا بازار گوشی‌های هوشمند درچین سرد شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرآنلاین, مصرف کنندگان چینی در سه ماه اول سال جاری تنها 91 میلیون تلفن را خریداری کردند. آخرین باری که تعداد فروش کم بود در سه ماهه چهارم سال 2013 بود.

    تحلیلگر کانالیس این روند کاهش را پیش بینی کرده بود ، اما پیش بینی نکرد که این کاهش بسیار بزرگ خواهد بود.

    این گزارش به این ترتیب است که سامسونگ، بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان، رکورد درآمد سه ماهه خود را در روز پنج شنبه افزایش داد وگزارش داد که  نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش داشته است اما  این شرکت کره جنوبی همچنین هشدار داد که "تقاضای شدید" برای گوشی های هوشمند، درآمدهای آتی را کاهش می دهد.

    درحال حاضر این افت فروش سامسونگ درچین ضربه بزرگی برای این شرکت است ، این شرکت در سه ماهه اول سال 2018 تنها 2 میلیون دستگاه را در چین فروخت، که نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

    کانالیس گفت : اپل هم سهم بازار چین را از دست داده است به طوری که از جایگاه چهارم به پنجم لغزش پیدا کرده است.این شرکت تحقیقاتی حاضر به گفتن اینکه چه میزان از دستگاه های اپل در چین فروخته شده است نبود، اما گفت که این فروش این شرکت در سه ماهه سوم کاهش چشمگیری داشته است..
    هواوی یکی از تنها دو شرکت بود که از روند نزولی در امان ماند. این سازنده گوشی هوشمند چینی2 درصد افزایش فروش پیدا کرده است.هواوی یکی از تنها دو شرکت بود که از روند نزولی در امان ماند. این سازنده گوشی هوشمند چینی2 درصد افزایش فروش پیدا کرده است.

    این شرکت بالاترین  بازار فروش را در رقابت گوشیهای هوشمند محلی اپو ،ویوو  وزیامی دارا میباشد.کانالیس پیش بینی می کند رشد در بازار گوشی های هوشمند در سه ماه آینده به لطف گوشی های ویوو و آپو دوباره به دست می آید، این احتمالا تنها نقطه روشن برای سال خواهد بود . کانالیس گفت:" ما پیش بینی می کنیم ... بازار چین در سال 2018 به طور کلی کاهش خواهد یافت".این به معنای سالها عقب ماندگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر